ابراهیم مطلبی: آتش‌سوزی در بازار اصفهان مهار شد

ابراهیم مطلبی: آتش‌سوزی در بازار اصفهان مهار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:
تا حادثه غیرقابل جبرانی پیش نیامده، باید ایمنی بازار اصفهان تامین شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از مهار آتش‌سوزی در بازار اصفهان به دنبال اقدام به موقع آتش‌نشانان این سازمان در شب گذشته خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، «ابراهیم مطلبی» گفت: شب گذشته ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در ساعت ۲۰ و ۲۱ دقیقه یک مورد حریق در خیابان حافظ، کوچه کرمانی، پشت پارکینگ سرای مخلص اعلام شد که یک انبار نسبتا بزرگ از بلور و چینی‌جات آتش گرفته بود.
او افزود: همکاران من در سازمان آتش نشانی از دو ایستگاه ۹ و ۱۷ به مکان حادثه اعزام شدند و چون وسعت حریق زیاد و انبار مانند بازار تعطیل بود، به طورکامل طعمه حریق شده بود. همکارانم در اسرع وقت عملیات اطفا را انجام دادند و از ایستگاه ها آتش نشانی همجوار مانند ایستگاه شماره ۴، ۵، ۱۴ و… نیز نیروی کمکی ارسال شد و عملیات اطفا به سرانجام رسید.
مطلبی خاطرنشان کرد: حدود ساعت ۱۱ شب عملیات به پایان رسید و پاکسازی انجام شد.

بازار اصفهان، ناایمن است
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان درباره علت بروز این آتش‌سوزی اظهارکرد: علت این حادثه در دست بررسی است و در اسرع وقت نتایج آن اعلام می‌شود اما آنچه مسلم است این انبارها قدیمی هستند و ایمنی کافی در بدنه و سقف آنها وجود ندارد. در دیوارها از مصالح قدیمی مانند خشت و گل و در سقف از پلیت و آهن استفاده شده است.
او افزود: انبار مذکور دارای سیستم اطفا و هشدار هم نبود و از نظر موارد ایمنی در حد صفر بود، چنانکه حتی بیمه آتشسوزی هم نداشت!
به گفته او، این حادثه می تواند برای سایر انبارها و مغازه های بازار اصفهان هم رخ بدهد و همه صاحبان این مراکز باید به فکر موارد خودایمنی مانند اطفای اتوماتیک باشند و حتما بیمه آتش سوزی داشته باشند.
مطلبی، دسترسی به محل حریق را از دیگر مشکلات جدی در حادثه شب گذشته دانست و گفت: متاسفانه ما با ترافیک سنگینی در مسیر روبرو بودیم که با همکاری همکاران پلیس راهور از دو مسیر میدان امام علی(ع) و چهارراه شکرشکن به سمت میدان امام(ره) راه ورور به محل، باز شد.
او خبر داد: خوشبختانه خسارتی به دیگر مغازه ها در آن نقطه وارد نشد. همچنین قرار بر این شد که مالک انبار با مشارکت شهرداری منطقه، نسبت به ایمن سازی انبار اقدام کند.

دستگاه‌های متولی، پای کار بیایند
مطلبی با اشاره به اقدام به موقع نیروهای آتش نشان در اطفا آتشسوزی هم گفت: اگر امدادرسانی به موقع انجام نشده بود و خداوند یاری رسان ما نبود امکان داشت همه مجموعه بازار درگیر حریق شود و فاجعه ای رقم بخورد. ولی خوشبختانه حریق اطفا شد.
او ایمنی بازار اصفهان را از دغدغه های جدی مسوولان شهر دانست و تاکید کرد: جلسات متعددی دراینباره داشته ایم ولی متاسفانه هنوز مواردی که باید توسط سایر دستگاه‌ها و اصناف بازار رعایت شود، بر زمین مانده است.
وی افزود: شهرداری دراین زمینه راهکارهایی ارایه داده و امیدواریم با مشارکت سایر ارگانها بتوانیم ایمنی بازار را به نقطه مطلوبی برسانیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهردار اصفهان از همان ساعات ابتدایی در محل حادثه حاضر بود، تاکید کرد: ایشان تا پایان عملیات در کنار نیروهای آتش نشان حضور داشتند و جزئیات فرآیند امدادرسانی را دنبال کردند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x