اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه حوادث شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مسئولیت والدین در مدیریت زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی

مسئولیت والدین در مدیریت زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به دومین پویش مردمی کودکان سایبری گفت: یکی از اهداف برگزاری این پویش آگاه سازی والدین در خصوص استفاده از ابزار‌های کنترلی جهت نظارت دقیق‌تر بر زمان استفاده و فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی است.
 
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” گفت: بخشی از وقت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی سپری می‌شود؛ لذا خانواده‌ها باید نظارت دقیقی بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی داشته و در خصوص آسیب‌های فضای مجازی با آن‌ها گفت و گو کنند.
وی عنوان کرد: فضای مجازی یک فضای استاندارد برای کودکان نیست وعدم نظارت والدین براستفاده کودک از این فضا می‌تواند وی را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف قرار دهد و اگر زمان استفاده از اینترنت توسط والدین کنترل نشود ممکن است فرزندان دچارآسیب‌های ناشی تز فضای مجازی می شوند.
سرهنگ مرتضوی افزود: والدین از نصب و استفاده فیلترشکن توسط کودکان و نوجوانان جلوگیری کنند چراکه نصب و اجرای این نرم‌افزارها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب بازکرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی برای آنان می‌شود.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: نصب نرم‌افزار فیلترینگ خانگی بر روی سیستم مورد استفاده کودکان می‌تواند به خانواده اجازه ‌دهد به اشکال مختلف اعم از محدود سازی دسترسی یا گزارش به والدین نظارت بر مصرف اینترنت فرزندان را انجام دهند، برخی از این نرم افزار‌ها مخصوص گوشی هوشمند و تبلت و برخی نیز مخصوص رایانه طراحی شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x