اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه حوادث شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

افرادی که ناخواسته قاتل می شوند

افرادی که ناخواسته قاتل می شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ “حسین تُرکیان” با بیان اینکه تقریباً تمامی قتل هایی که در نزاع و درگیری بین افراد برسر اختلافات مالی یا خانوادگی رخ می دهند ناخواسته هستند گفت: مردم باید آستانه تحمل خود را بالا برده و هرگز در دعواهای خود به وسایلی مثل چوب، آهن، چاقو و … متوسل نشوند.
با فرد فحاش چگونه مقابله کنیم؟
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه فحاشی کردن جرم است و در قانون برای فردی که مرتکب این عمل شود مجازات تعیین شده گفت: توصیه ما به مردم این است که در مواجهه با چنین افرادی خود را کنترل کرده و بجای انتقام گرفتن از طرف مقابل با توسل به خشونت سعی کنند از فرد مقابل شکایت کرده و از راه قانونی به تنبیه فرد مقابل بپردازند.
ضرورت فراگیری مهارت های ارتباطی بدون خشونت
وی نزاع و درگیری های بین افراد در جامعه را ناشی از ضعف در مهارت های ارتباطی و کلامی دانست و بر ضرورت آموزش مهارت های ارتباطی بدون خشونت، همدلی و درک متقابل در جامعه تاکید کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با فراگیری مهارت های ارتباطی ضمن اینکه افراد در درون خانواده می توانند به درک بهتر از یکدیگر دست یابند فرهنگ  مفاهمه و تعامل سازنده بین افراد در جامعه نیز جا افتاده و می توان شاهد ارتباط ها و انتقال خواسته ها و تقاضاهایی که افراد از یکدیگر دارند بدون هیچگونه خشونت و پرخاشگری باشیم.
سرهنگ تُرکیان ادامه داد: از سوی دیگر گاهاً خشونت های آسیب زا که منجر به قتل یا ضرب و جرح می شود به علت خشم های تلنبار شده در افراد و ناکامی هایی که در ابراز خواسته ها و نیازها موجب شده است و بنابر این پرداختن به چگونگی ارتباط با دیگران بدون خشونت لازمه هر جامعه ای است که آموزش و کسب این مهارت ها برای فرد فرد آحاد جامعه لازم و ضرروی به شمار می آید .

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x