اجتماعی استان اصفهان تصاویر تهران جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کتاب «قاسم حاج قاسم» زندگینامه شهید وحید زمانی نیا چاپ و منتشر شد

کتاب «قاسم حاج قاسم» زندگینامه شهید وحید زمانی نیا چاپ و منتشر شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

درآستانه یادروز شهادت سردار دل‌ها و همراهانش، شهید حاج قاسم سلیمانی کتاب «قاسم حاج قاسم» زندگینامه شهید وحید زمانی نیا، توسط انتشارات روایت فتح چاپ و منتشر شد.
کتاب پیش رو بخشی از زندگی نامه داستانی شهید وحید زمانی نیا از محافظان وفادار حاج قاسم سلیمانی است. شهید جوان و تازه دامادی که در دو سال آخری که محافظ حاج قاسم بود پا به پای ایشان در همه جا همراهی‌شان کرد. در خلال جنگ پیش آمده در سوریه، او از مدافعان حرم آل الله بود و ماموریت‌های زیادی به سوریه داشت. بعد از پایان جنگ داعش به ایران برگشت. حاج قاسم که دوست داشت محافظانش را از مدافعان حرم انتخاب کند او را به عنوان محافظ انتخاب کرد. کتاب «قاسم حاج قاسم» به قلم زینب مولایی نگاشته شده است. در بخش‌هایی از این کتاب، رفتار و منش حاج قاسم در قالب خاطرات وحید و حاج قاسم را می‌خوانیم و با ویژگی های رفتاری و اخلاقی شهید وحید زمانی نیا آشنا می‌شویم.
این کتاب در   ۲۲۴ صفحه و به قیمت  ۵۵۰۰۰تومان  از طریق فروش حضوری از فروشگاه روایت فتح و دایرکت به صفحه    @ revayatfathonlineقابل خریداری است.
برشی از متن:
«وحید چون علاقه‌ی خاصی به حضرت قاسم(ع) داشت، شب ششم محرم خیلی حال و روزش دیدنی بود. از این تناقض شادی و گریه در روضه خیلی خوشش می‌آمد. یک جور خاصی با سوز و دل برای رفقا تعریف می‌کرد:

آخ آخ اون موقعی که تو روضه داری دست می‌زنی و گریه می‌کنی، نمی‌دونی چه حالی می‌شم که. اون گل و نقل‌هایی که می‌پاشن، اون رجزی که حضرت قاسم می‌خونه دلم رو پاره پاره می‌کنه، بعضی شب‌ها خوابش رو می‌بینم. اون لحظه‌ای که غم سنگینه، دل اهل حرم سوخته اما سربلندن و افتخار می‌کنن به وجود حضرت قاسم… به به آدم شب شیشم از این همه زیبایی کیف می‌کنه…
همیشه می‌گفت: گلِ قاسمیه با من.
شب ششم برای هیئت‌شان گل می‌خرید. وقتی مداح روضه‌ی را می‌خواند، وحید با حال خوش و اشکی که به چشم داشت گل را پرپر می‌کرد و روی سر عزاداران می‌ریخت. رفقایش زیرچشمی نگاهش می‌کردند انگار روی زمین نبود. یک جوری اشک می‌ریخت که اشک بقیه را هم درمی‌آورد.»

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x