اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر

«در دادگستری استان به طور متوسط هر قاضی ماهانه ۲۰۰ فقره پرونده رسیدگی می‌کند»

«در دادگستری استان به طور متوسط هر قاضی ماهانه ۲۰۰ فقره پرونده رسیدگی می‌کند»

رییس کل دادگستری استان در نشست با مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی: «در دادگستری استان به طور متوسط هر قاضی ماهانه ۲۰۰ فقره پرونده رسیدگی می‌کند»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز:

نشست مشترک اعضای شورای معاونان دادگستری و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست مشترک محمدرضا حبیبی، رییس کل دادگستری استان هم‌صدایی و همگرایی ایجاد شده میان قوای سه‌گانه را نقطه عطفی در رسیدن به اهداف عالی نظام دانست و بیان داشت: اتحاد و هم صدایی که بین قوا در سطح کشور ایجاد شده است نویدبخش پیشرفت و بهبود اوضاع، رفع مشکلات و آینده ای درخشان برای کشور است.
وی افزود: البته نباید انتظار داشت در اندک زمان کوتاه تمامی موانع و کاستی‌ها مرتفع شود، اما امید است با عزم جدی و مصمم مسؤولان عالی در دوره جدید و نیز همراهی و اعتماد مردم شاهد شکوفایی و رونق کشور در تمامی زمینه ها اعم از اقتصادی، سیاسی و معیشتی باشیم.
رییس دستگاه قضایی استان با اشاره به وجود برخی کمبودها و کاستی ها در دادگستری استان بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم کمبود شدید کادر نیروی قضایی و اداری است؛ به طوری که در بخش قضایی ۴۰ و در بخش اداری ۵۵ درصد پست ها بلاتصدی است و این امر باعث حجم بالای کار برای همکارانم گشته است.
ایشان در ادامه با اشاره به اینکه به طور متوسط هر قاضی در دادگستری استان ماهانه ۲۰۰ فقره پرونده رسیدگی می‌کند گفت: علی‌رغم افزایش بیش از ۲۰ شعبه در سطح استان و سایر اقدامات صورت پذیرفته که نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است، اما همچنان با حجم بالای ورودی پرونده به محاکم روبه رو هستیم و در صورت همراهی، یاری و مساعدت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در تامین و تکمیل نیروی انسانی خواهیم توانست تحول بنیادی در این بخش را رقم زنیم.
وی اظهار داشت: از نمایندگان محترم انتظار داریم دستگاه قضایی را در توسعه فرهنگ صلح و سازش و کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی و همچنین تسریع در تصویب لوایح و طرح های موجود در مجلس و کمیسیون ها که بعضی از آنها نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده دارند، دادگستری را کمک کنند و با توجه به کار سخت و طاقت فرسای دادگستری و لزوم جبران زحمات پرسنل به ویژه کارکنان اداری، نظر مساعد و تسریع نمایندگان در تصویب طرح تسری را خواستار شد.
عالی ترین مقام قوه قضاییه در استان از راه اندازی و شروع به کار چند پروژه مهم در دادگستری استان خبر داد و تصریح کرد: افتتاح دادگاه بخش فولادشهر و انجام اقدامات نهایی افتتاح دادگاه بخش پادنای سمیرم و پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی پروژه عظیم مجتمع قضایی اصفهان و به روز شدن ناوگان خودرویی دادگستری از جمله اقدامات مهم و مؤثری است که حاصل برکات سفر استانی ریاست محترم قوه قضاییه به اصفهان می باشد.
علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست اصلاح برخی مفاد و تعارضات قوانین را خواستار شد و بیان داشت: حمایت و پیگیری مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحقق اجرای سند تحول قضایی موثر و تعیین کننده است و باعث تسریع در رسیدن به اهداف عالی آن می‌شود.
ایشان تشکیل و راه‌اندازی پلیس قضایی را یکی از ضروریات برای دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان ساخت: از آنجا که یکی از مأموریت ها در دستگاه قضایی و در بخش دادسرا کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمین است، تشکیل و راه‌اندازی پلیس قضایی یک ضرورت بوده و باعث می‌شود تعقیبات جرایم و مجرمین به صورت کاملا عملی صورت پذیرد.
در پایان این نشست نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز رضایت از عملکرد دستگاه قضایی و طرح برخی مشکلات، آمادگی کامل خود را برای هر گونه همکاری در دوره جدید و با ریاست محترم قوه قضاییه اعلام کردند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x