اجتماعی استان اصفهان اقتصادی

ادعای توقف تولید برق نیروگاه سد کارون ۴ تکذیب شد

ادعای توقف تولید برق نیروگاه سد کارون ۴ تکذیب شد

ادعای توقف تولید برق نیروگاه سد کارون ۴ تکذیب شد

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، برخی اخبار مبنی بر «تولید برق نیروگاه کارون ۴ به دلیل کمبود آب متوقف شد» را تکذیب کرد.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ،شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها با عنوان «تولید برق نیروگاه کارون ۴ به دلیل کمبود آب متوقف شد» را تکذیب کرد.

این شرکت اعلام کرد: در تاریخ هفتم تیرماه ۱۴۰۰، روزی که رکورد تاریخی پیک مصرف برق کشور با ثبت ۶۴ هزار و ۶۴ مگاوات شکسته شده بود، چهار واحد نیروگاه کارون ۴ با آمادگی کامل در مدار تولید بودند و بیشترین تولید روزانه نیروگاه در سال ۱۴۰۰ با ثبت تولید انرژی به میزان ۱۳ هزار و ۷۰۰ مگاوات ساعت رقم خورد. همچنین در این روز رکورد تولید روزانه انرژی نیروگاه‌های تحت پوشش شرکت آب و نیرو (کارون ۴، گتوند، سیمره، رودبار لرستان، داریان و سردشت) نیز با ثبت ۳۶ هزار مگاوات ساعت شکسته شد.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران، علی‌رغم کاهش ورودی سد نسبت به سال گذشته، نیروگاه کارون ۴ با آمادگی کامل تمامی چهار واحد خود را به طور روزانه در مدار تولید انرژی نگه داشته و بخشی از نیاز پیک مصرف برق کشور را تأمین می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: هم‌اکنون با ذخیره‌سازی ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب در مخزن سد کارون ۴، میزان پرشدگی سد بیش از ۶۰ درصد است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x