اجتماعی استان اصفهان تصاویر تهران چندر رسانه صوت فرهنگ و هنر فیلم

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی، مردم شناس برجسته کشورمان به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش خبرگزاری مهر، به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی مردم شناس برجسته، مولف و مترجم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این برنامه که روز چهارشنبه نهم تیرماه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دکتر ناصر تکمیل همایون جامعه‌شناس و عضو هیأت علمی پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، جلال الدین رفیع فر عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، ناصر فکوهی انسان شناس و استاد گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، حمید رضا دالوند عضو هیأت علمی پژوهشکده زبان شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و علیرضا حسن زاده رئیس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سخنرانی خواهند کرد.

علی بلوکباشی پس از دریافت دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته «زبان‌شناسی همگانی و زبان های باستانی» دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۹ به انگلستان سفر کرد و در دانشگاه آکسفورد به تحصیل مردم‌شناسی پرداخت.

پژوهش در زمینه «مردم‌نگاری و فرهنگ عامه» ایران و مطالعات تخصصی درباره ساخت های اجتماعی، اقتصادی، هنری و فرهنگی و نظام های ایمانی و عقیدتی در جامعه‌های شهری و ایلی ـ عشایری از عمده‌ترین فعالیت های این استاد برجسته در چند دهه گذشته بوده است

وی هم اکنون، عضو شورای عالی علمی دائرۀالمعارف بزرگ اسلامی ، مدیر بخش مردم‌شناسی دفتر پژوهش های فرهنگی و عضو شورای اجرائی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان است و با برخی از مؤسسات و مراکز علمی ـ پژوهشی کشور همکاری دارد.

این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی :

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher۲

و همزمان در صفحات انجمن در نشانی های زیر پخش می شود:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x