اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تهران سیاسی

گوترش: از آمریکا می خواهم تحریمها علیه ایران را لغو کند

گوترش: از آمریکا می خواهم تحریمها علیه ایران را لغو کند

گوترش: از آمریکا می خواهم تحریمها علیه ایران را لغو کند

دبیرکل سازمان ملل در یازدهمین گزارش خود در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، بازگشت آمریکا به برجام را اقدامی مناسب خواند و از واشنگتن خواست تحریم‌ها علیه ایران را لغو و معافیت‌ها را تمدید کند.

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونیو گوترش» در این گزارش که در آستانه نشست ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) شورای امنیت منتشر شده است، اظهار داشت: «نسبت به تعاملات دیپلماتیک اخیر که از آوریل ۲۰۲۱ و در مورد کمیسیون مشترک در مورد این توافق برجسته انجام می‌شود، دلگرمم زیرا فرصتی را برای ایران و آمریکا فراهم می‌کند تا به اجرای کامل و مؤثر برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) بازگردند».

دبیر کل سازمان ملل همچنین تصریح کرد: «از ایالات متحده درخواست می‌کنم تحریم‌های مندرج در این طرح را لغو و معافیت‌ها در رابطه با تجارت نفت با جمهوری اسلامی ایران و پروژه‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در چارچوب برجام را تمدید کند».

گوترش در ادامه افزود: «این مراحل برای تسهیل اجرای کامل و صحیح برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) مورد نیاز است تا مردم ایران از منافع ملموس برجام اطمینان حاصل پیدا کنند».

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» در واکنش به اقدام ایالات متحده آمریکا و کاهش تعهدات هسته‌ای و همچنین نصب سانتریفیوژهای جدید برای غنی سازی اورانیوم، گزارش داد که ایران سطح غنی سازی را به ۶۰ درصد رسانده است.

در این گزارش به فعالیت‌های بازدارندگی ایران و پرتاب ماهواره با همکاری روسیه نیز اشاره شده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x