اجتماعی استان تصاویر تهران فرهنگ و هنر مرکزی

ضرورت تعریف مدرک ویژه برای دوره های تحصیلی حوزه علمیه

ضرورت تعریف مدرک ویژه برای دوره های تحصیلی حوزه علمیه

ضرورت تعریف مدرک ویژه برای دوره های تحصیلی حوزه علمیه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تعریف مدرک برای دوره های تحصیلی حوزه های علمیه تاکید کرد.

پایگاه خبری احوال نیوزبه گزارش مهر ، سعید رضا عاملی درباره اجرا سازی طرح یکسان سازی عناوین مدارک تحصیلی حوزه علمیه و دانشگاه گفت: طرح یکسان سازی عناوین مدارک تحصیلی حوزه علمیه و دانشگاه باید توسط حوزه علمیه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود که هنوز ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید برای دوره‌های تحصیلی خود مدرک تعریف کند افزود: مدارک حوزوی باید از حالت معادل خارج شوند، در حال حاضر بحث ما این است که مدارک خود حوزه علمیه اصالت دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: معادل‌سازی مدارک حوزه معنا ندارد، مدارک حوزه خود اصالت و اعتبار لازم را دارند.

عاملی پیش از این نیز در دیدار اخیر خود با رئیس جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به طرح یکسان سازی عناوین مدارک تحصیلی حوزه علمیه و دانشگاه عنوان کرده بود: در خصوص مدرک و عناوین حوزه معتقدم باید بررسی‌هایی صورت دهیم. اینکه تلاش دو برابری آموزشی حوزه را معادل کارشناسی یا کارشناسی ارشد قرار می‌دهیم غیر از اینکه توهین است، روایی هم ندارد.

وی یادآور شده بود: باید مدرک حوزوی را از حالت معادل خارج کنیم. می‌دانم که در حوزه هم بر سر این موضوع اختلاف نظر هست ولی نباید فقط به فضلا و نخبگان اکتفا کرد و باید جامعه میانی را نیز مورد توجه قرار داد. الان خواهران حوزه علمیه هم در این خصوص مشکل دارند که عنوان حجت‌الاسلام و آیت الله ندارند باید متناسب با تلاش شأن درجه علمی بگیرند. عناوین کار برد شغلی و اجتماعی دارد و به نوعی اهداف دوره‌های آموزشی را به لحاظ شکلی منعکس می‌کند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x