اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حمایت از کودکان زیر۵ سال و مادران مبتلا به سوء تغذیه

حمایت از کودکان زیر۵ سال و مادران مبتلا به سوء تغذیه

حمایت از ۱۰۵۴ کودک کمتر از پنج سال و ۱۹۰۰ مادر شیرده مبتلا به سوء تغذیه با هدف کمک به امنیت تغذیه آنها، از جمله برنامه های سال جاری در کمیته امداد استان اصفهان است.

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، هادی بنایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با بیان اینکه بی توجهی به سوء تغذیه کودکان می تواند در آینده بیماری ها و ناهنجاری هایی را در پی داشته باشد، اظهار داشت: این نهاد در سال جاری حمایت از ۱۰۵۴ کودک کمتر از پنج سال و ۱۹۰۰ مادر شیرده مبتلا به سوء تغذیه را بر عهده دارد و ماهیانه به هر کدام از آن ها در قالب شارژ بن کارت کمک می کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان گفت: در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای ارتقاء سلامت، به ۱۹۰۰ مادر باردار و شیرده و به منظور رفع سوء تغذیه به ۱۳۰۲کودک زیر ۵ سال، در قالب شارژ بن کارت و تهیه سبد غذایی پرداخت شد.

هادی بنایی با اشاره به اینکه در سال جدید ۱۹۰۰ مادر باردار و شیرده مورد حمایت قرار می گیرند، افزود: مادران از ابتدای ماه چهارم بارداری تا شش ماه پس از زایمان، مشمول بهره مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب دوران بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.

وی با اعلام حمایت از ۱۰۵۴ کودک مبتلا به سوء تغذیه در سطح استان، بیان داشت: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه تحت حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب رشد به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تایید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله مشخص شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پایان افزود: پرداخت کمک هزینه سهم بیمه گذار و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص های بهداشتی نیازمندان و تامین تجهیزات و درمان بیماران صعب العلاج نیز از جمله اقدامات این نهاد برای کمک به تامین سلامت محرومان است و در سال جاری با این هدف، حمایت از ۶۱۵۸ بیمار در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x