دسته‌بندی نشده

رونمایی خودرو امداد سبک و سنگین

گزارش پایگاه خبری احوال نیوز https://www.ahvalnews.irامروز رونمایی بیش از ۵۰ دستگاه خودرو امداد سبک و سنگین با هزینه‌ای بالغ بر ٢۰۸۰ میلیارد ریال انجام شد.

خرید ۲۰ دستگاه شاسی ایسوزو و تبدیل آن به اطفائیه آتش نشانی با هزینه‌ای بالغ بر ۵۸۰ میلیون ریال انجام و تجهیزات امدادی اعم از دستکش، کلاه، مقنعه حریق، کامبی تولز به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

خرید چهار دستگاه پژو سواری به ارزش ۱۱ میلیارد ریال، خرید ۱۱ دستگاه تویوتا هایلوکس برای امداد و نجات در کوهستان ۴۴۰ میلیارد ریال، خرید یک دستگاه اتوبوس فرماندهی سیار در زمان بحران و خرید هشت دستگاه شاسی اسکانیا برای تبدیل به اطفائیه ۴۸۰ میلیارد ریال از جمله امکاناتی است که به تجهیزات آتش نشانی اصفهان اضافه شد.

بازسازی خودروهای نوررسان، جرثقیل، اطفائیه و خودرو آموزش برون ایستگاه با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده و ساخت و تجهیز ستاد فرماندهی عملیات به عنوان مجهزترین ستادهای فرماندهی کشور به اتمام رسیده که به بهره‌برداری رسید. امروز همچنین شش دستگاه موتورسیکلت سنگین برای امداد و نجات فوری در زمان پیک ترافیک با صرف اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال به تجهیزات آتش نشانی اصفهان اضافه شد. رونمایی از پورتال جدید سازمان آتش نشانی و خرید تجهیزات اداری همچون اسکنر ۲۹ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در آتش نشانی اصفهان است.
قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: امروز اتفاقات مهمی در تاریخ شهرداری اصفهان در حوزه آتش نشانی رقم خورد.

وی افزود: توسعه پایدار اصول مسلم و شاخصه‌های متفاوتی دارد و تاب آوری از مهمترین اصول آن است چرا که ایمن سازی شهر می‌تواند زندگی توأم با آرامش را برای مردم مهیا کند؛ اصفهان زنده است و زندگی در آن جریان دارد؛ شهری که زندگی در آن جریان دارد باید با افتخار تداوم پیدا کند و تاب آوری آن افزایش یابد.

شهردار اصفهان ادامه داد: شاید برخی تصور کنند که تاب آوری فقط در حوزه کالبد است هر چند تاب آوری کالبدی نیز وجود دارد و هر روز باید تقویت شود، اما تاب آوری فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ایمنی برای تأمین آسایش مردم بسیار حائز اهمیت است.

نوروزی با تأکید بر این که در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری اعلام کردیم که می‌خواهیم شهر را ارزان اداره کنیم و این هدف تحقق یافته است، گفت: یکی از مشخصه‌های اداره ارزان شهر این است که ایمنی آن را افزایش دهیم؛ اگر امروز سازمان آتش نشانی اصفهان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است تا هنگام وقوع حادثه زودتر بر آن فرود آید و غلبه پیدا کند و اگر می‌بینید امروز مردم در کارخانه‌ها، مزارع، دشت‌ها و سراسر ایران به هنگام زلزله و وقوع حادثه اطمینان دارند مجموعه بزرگی به نام آتش نشانی با مردان غیور و دلاور آماده هستند همچون عقاب در آسمان ایران پرواز کرده و بر آن حادثه فرود آیند، افتخار بزرگی است؛ همین اقدامات تبعات حوادث را کم و جان مردم را در امان نگه می‌دارد و فرد حادثه دیده کمتر آسیب می‌بیند.
علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: بخشی از این موضوع بر عهده مدیریت شهری بوده و در تبلیغات و به واسطه تریبون‌هایی که اعضای شورا در اختیار دارند باید مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کنند.

وی افزود: نباید در کنار انتخابات ریاست جمهوری، از انتخابات مهم شورای شهر و روستا غافل شد و تحت تأثیر رقابت‌های ریاست جمهوری قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که نباید در برنامه‌های انتخاباتی اهمیت نهاد شوراها از قلم بیفتد، تصریح کرد: آنچه در صداوسیما دیده می‌شود، پررنگ بودن انتخابات ریاست جمهوری است که طبیعی است، اما باید انتخابات شوراها نیز مورد توجه باشد؛ شاید در شهری مانند اصفهان که ۵۰۰ نفر نامزد هستند امکان گفت‌وگو و ارائه برنامه در صداوسیما وجود نداشته باشد اما برای بیان موضوع کلی این انتخابات باید بخش‌هایی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: نامزدها، طرفداران و ستادهایشان با رعایت اخلاق و حقوق نامزدهای دیگر نباید از انصاف خارج شده و به دنبال تخریب باشند بلکه باید جهت ارائه توانمندی‌های خود و حزب سیاسی‌شان تلاش کنند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: شایسته است در ایام انتخابات از هر چه موجب ترویج بداخلاقی در جامعه می‌شود پرهیز کنیم و نباید در راهی که اعتماد مردم را کاهش می‌دهد گام برداریم زیرا اگر امید را بین مردم ترویج نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با انتقاد از کسانی که با اظهارنظرهای غیرواقعی خود در شیپور بی‌اعتمادی می‌دمند، گفت: اگر آمار و ارقامی داده می‌شود باید از اتقان لازم برخوردار باشد و منتقدان هر سخنی را بر زبان جاری نکنند چون ممکن است این اظهارات خلاف واقع سبب واکنش افرادی شود که از جزئیات آن اطلاع دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: آمار مربوط به ادعاهایی که اخیراً مطرح شده، وجود دارد بنابراین اگر قرار است مدیریت فعلی را نقد کنیم نباید دروغ‌های شاخدار مطرح شود، این رویه به هیچ عنوان درست نیست.

وی تاکید کرد: این که بگویند در این دوره مدیریت شهری آنقدر نیرو اضافه شده که در اتاق‌های شهرداری جا برای آن‌ها نیست و در راهروها ساماندهی شده‌اند درست نیست؛ آمار و ارقام سال‌های گذشته وجود دارد که در وقت خود می‌توان آن را برای مردم بازگو کرد.

نصراصفهانی ادامه داد: دعوت می‌کنم برای انتقاد از هر دوره‌ای، نیاز روز در نظر گرفته شده و بر اساس آن نحوه مدیریت منابع انسانی سنجیده شود.

انتقادات دور از انصاف نباشد
وی با بیان این که یکی دو مسئله جزئی نمی‌تواند ادعای ریخت و پاش در شورا و شهرداری را اثبات کند و صرفاً موجب التهاب در جامعه می‌شود، اضافه کرد: تیتر زده و ادعا دارند در مدیریت شهری ریخت و پاش می‌شود در حالی که مردم از جزئیات آن خبر ندارند و دچار اشتباه می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با ذکر چند نمونه از این ادعاها، خاطرنشان کرد: هدیه دادن به خبرنگاران در نشست‌های مطبوعاتی در تمام سازمان‌ها امری متداول است در حالی که اصحاب رسانه هیچ چشم‌داشتی در این رابطه نداشته و تاکنون حتی یک نفر هم نبوده که برای حضور خود در نشست‌های خبری شرط گذاشته باشد.

وی افزود: مدیران به رسم وظیفه از کسانی که شب و روز در راه اطلاع‌رسانی زحمت می‌کشند، قدردانی می‌کنند بنابراین شایسته نیست کسانی که خود را از اصحاب رسانه می‌دانند، به گونه‌ای این موضوع را به نقد بکشند که دور از انصاف است.

نصراصفهانی با تاکید بر این که مدیریت درست منابع و صرفه‌جویی همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده است، افزود: نشست خبری رئیس شورا و شهردار اصفهان در انتهای سال گذشته برای اولین بار در طول تاریخ شهرداری برای کاهش هزینه‌ها ادغام شد که این رویکرد خلاف اظهارات مطرح شده است.

ارائه گزارش عملکرد، سنت حسنه شورای پنجم بود
وی با بیان این که انتقاد از نوع کاغذ چاپ شده برای گزارش عملکرد شورای شهر حرف‌هایی است که غالب آن انحراف است، خاطرنشان کرد: ارائه گزارش عملکرد ۳.۵ سال شورای پنجم یک سنت حسنه است که باید در دوره‌های بعد ادامه یابد؛ به واقع زحمات زیادی در گذشته برای شهر کشیده شده اما مرقوم و مکتوب نشده است و این عمل باید در گذشته نیز اتفاق می‌افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آیا ارائه گزارش عملکرد ریخت و پاش محسوب می‌شود؟ ما حتی روی نوع کاغذی که این گزارش بر آن چاپ شده حساسیت نشان دادیم. این اقدام نه تنها اسراف نیست بلکه موجب می‌شود که کسانی که برای شورای آینده انتخاب می‌شوند از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید بر عملکرد مدیریت شهری دیده‌بانی داشته باشند و دخل و تصرف و حیف بیت‌المال و مصادیق اسراف را همواره رصد کرده و از آن انتقاد کنند اما اظهارات خارج از انصاف انسان را به رنج می‌اندازد.

نصراصفهانی تصریح کرد: باید هوشیارانه‌تر در این مسائل عمل کنیم تا کلیت نظام را به‌خاطر رقابت‌های انتخاباتی زیر سوال نبریم.

شهردار اصفهان تخلف در شهرداری را رصد می‌کند
وی با اشاره به گزارش دستگیری تعدادی از افراد در شهرداری، اظهار کرد: این اتفاق افتاده اما محوریت مقابله با تخلفات در شهرداری، خود مدیریت شهری بوده و این افراد در سال ۹۷ توسط حراست شهرداری شناسایی شده و به مراجع مربوطه گزارش آن داده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این تخلفات در یک مدت زمانی رصد می‌شود و از مراجع نظارتی خواسته می‌شود که تا تکمیل تحقیقات تعجیل نشود؛ سال ۹۸ گزارش تکمیلی ارائه شده و منجر به دستگیری تعدادی از کارمندان سطح پایین در چند منطقه شهری شده است.

وی تاکید کرد: همواره از این اقدامات برای مقابله با فساد استقبال می‌کنیم و خود زمینه‌ساز آن خواهیم بود؛ این رویه دست‌مریزاد داشته و باید تشکر کنم که با اخاذی‌ها و کسانی که به حق‌الناس و بیت‌المال دست‌درازی کرده‌اند برخورد می‌شود.

نصراصفهانی اضافه کرد: باید با این افراد در هر جایگاه و حزب خاصی که هستند مقابله شده و بدون تعلل با آن‌ها برخورد شود تا زحمات نیروهای امین و پاکدست شهرداری زیر سوال نرود؛ تفاوتی نمی‌کند این موضوع در آستانه انتخابات است یا نه بلکه باید در هر زمانی که صلاح است انجام شود و شفافیت در این خصوص ارتباطی با انتخابات ندارد.

وی با بیان این که شخص شهردار و معاونان وی این امور را مدنظر دارند و دست‌درازی و اخاذی را به هیچ وجه برنمی‌تابند، تاکید کرد: اتهام زدن بدون سند و نام بردن از افراد بدون توجه به آبروی آنان اقدامی ناشایست است و مراجع نظارتی و امنیتی باید به آن ورود کرده و اجازه ندهند این رویه اتفاق بیفتد.

طرح‌های مصوب شورا تعیین تکلیف شود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر از سخنان خود خواستار تعجیل اجرای طرح ایجاد شهرداری بافت تاریخی و تعیین تکلیف سایر طرح‌های مصوب شورای شهر تا پایان دوره پنجم شورای شهر شد.

وی همچنین یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به عنوان نقطه آغازین انقلاب اسلامی و شهدایی که پس از آن تا امروز در حفظ و حراست از این انقلاب جان خود را فدا کردند، گرامی داشت.

نصراصفهانی با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: همه ما باید وصایا و رهنمودهای حضرت امام (ره) را به عنوان چراغ راه خود قرار داده و مراقبت و دیده‌بانی کنیم که انقلاب اسلامی از اهداف خود دور نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درگذشت سید مهدی میربد، مدیرکل فقید نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان را تسلیت گفت و از شهروندان درخواست کرد که همچنان از خود و دیگران مراقبت‌های لازم بهداشتی را داشته باشند.
شیرین طغیانی امروز (یکشنبه ۹ خردادماه) در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: از شروع دوره پنجم شورا نزدیک به چهار سال می‌گذرد و در این مدت لوایح بسیاری از طرف شهرداری ارسال و اعضای شورای شهر به دلیل فوریت داشتن آن بلافاصله لوایح دوفوریتی و با اندک زمان در کمیسیون‌های تخصصی، گاهی به صورت فوق‌العاده نسبت به بررسی آن اقدام و نتیجه پس از یک هفته اعلام شده است.

وی افزود: همراهی شورا با شهرداری همیشگی بوده و این همراهی باید دوطرفه باشد بنابراین لازم است طرح‌هایی که از طرف اعضای شورای شهر ارائه می‌شود با پرهیز از بی تفاوتی توسط شهرداری به مرحله اجرا برسد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طرح مربوط به تشکیل شهرداری بافت‌های تاریخی سال گذشته ارائه و نهایتاً طی بررسی در جلسات متعدد مقرر شد که شهرداری تا قبل از ارائه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به تعیین سازوکار آن اقدام کند اما این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۰ دوباره ضمن تأکید بر اهمیت موضوع مقرر شد که تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به اجرایی شدن طرح اقدام شود اما تاکنون جلسه‌ای برای آن برگزار نشده است.

طغیانی خاطرنشان کرد: اینگونه نبوده که ارائه کنندگان این طرح افرادی بدون تخصص و تجربه باشند که پشت درهای بسته صرفاً از سر دل‌خوشی آن را نوشته و ارائه کرده باشند بدین سبب نباید برخورد با صاحبان طرح شهرداری بافت تاریخی به شکل توهین‌آمیز باشد.
فریده روشن امروز (یکشنبه ۹ خردادماه) در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: انتظار می‌رود که بتوانیم حضور حداکثری مردم و مشارکت آنان را شاهد باشیم زیرا فلسفه برگزاری انتخابات به رسمیت شناختن حق مردم بر تعیین سرنوشت خود بوده و بر مبنای دموکراسی و حکومت مردمی و بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است، حق همه مردم است که بتوانند در انتخابات به صورت فعال شرکت کرده و نمایندگان خود را برای امور کشور و شهرها تعیین کنند.

وی افزود: ایجاد محدودیت بر انتخاب مردم نقض قانون اساسی، محو کردن مردمی بودن حکومت و نادیده گرفتن مبنا و فلسفه وجودی انتخابات است و با این رویه نه تنها قانون اساسی اجرا نشده بلکه هزینه‌ای نیز بر جامعه تحمیل شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات گویای مقدار به رسمیت شناختن سیستم انتخابات در کشور است، تصریح کرد: منع نامزدی در انتخابات برای برخی از نامزدهای انتخابات که هم اکنون به عنوان نماینده مردم در شوراها به انجام رسالت خود مشغولند به منزله توهین به مردمی است که به این افراد اعتماد کرده و به آن‌ها رأی داده‌اند زیرا آن‌ها با رأی مردم انتخاب شده و عمل خلاف قانون هم نداشتند که بر اساس مجرم بودن از نامزدی منع شوند.

وی با بیان اینکه ردصلاحیت‌ها پایمال کردن حق و حقوق افرادی است که برای تحقق مردم سالاری دینی تلاش کرده‌اند، تاکید کرد: فراموش نکنیم که طبق فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران “میزان رأی ملت است” بنابراین وظیفه مسئولین است که این شعار را عملیاتی کرده و به آن پایبند باشند.

جلوگیری از هدر رفت آب به شعار محدود شده است
روشن در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: چندین سال است که مشکل بحران آب در بسیاری از نقاط کشور و به ویژه کلانشهر اصفهان گوشزد شده و هر ساله این بحران جدی‌تر از گذشته می‌شود.https://www.ahvalnews.ir

خبرنگارعکاس فهیمه کریمی

انتهای پیام*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x