اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

برگزاری جلسه آموزشی سبک زندگی سالم در مخابرات اصفهان

 پایگاه خبری احوال نیوز ، جلسه آموزشی سبک زندگی سالم در راستای ارتقاء آرامش و کاهش استرس در محیط کار و خانواده با محوریت بررسی و بهبود کیفیت زندگی شخصی و کاری، به همت مشاور امور بانوان در مخابرات منطقه اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، در این جلسه که صبح امروز -چهارشنبه ۱۴۰۰/۲/۲۹- به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور جمعی از همکاران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد؛ دکتر نجفی با اشاره به عوامل ایجاد استرس گفت : ما زمانی که احساس کنیم موقعیت‌ها از کنترل‌مان خارج هستند، استرس را تجربه می‌کنیم و این احساس باعث فعال شدن هورمون‌ استرس خواهد شد که اگر مزمن باشد، باعث اُفت اعتماد‌به‌نفس، تمرکز و سلامتی می‌شود.

وی افزود: برای کاهش استرس در محیط کار باید جنبه‌هایی از وضعیت را که قادر به کنترل آن هستید و همچنین جنبه‌های غیرقابل کنترل را، شناسایی کنید.

دکتر نجفی ادامه داد:  به طور مثال عموما شما کنترل اقدامات و واکنش‌های خود را در دست دارید، اما کنترل نیروهای محیط اطراف‌تان یا لحن کلام یک فرد دیگر در دست شما نخواهد بود در این مواقع باید  سعی کنید در سهم ۵۰ درصدی خود بی‌عیب ‌و نقص باشید و دغدغه‌ی بقیه‌ را رها کنید.

این کارشناس علوم روانشناسی ادامه داد: برای درمان استرس ها در محیط خانواده، در ابتدا نیازمند شناختی از طریق توجه به سلامتی و توانایی و سپس تسلط بر خود و حفظ خونسردی و حل مسائل به شیوه منطقی و دوری از جنگ یا فرار است، روش دیگر افکار مثبت است که باید نگرش و تصویر ذهنی مثبت از خود داشته باشد و دارای اعتماد به نفس و داشتن امید به توانایی خود و دیگران و از همه مهمتر به درگاه خداوند متعال امیدوار باشد.

وی  عنوان کرد : نکته سوم منبع کنترل است که یکی از مهم ترین راه های کنترل  استرس بوده، یعنی انسان باید بداند خودش سرنوشت خودش را می سازد.

گفتنی است در حاشیه این جلسه به پرسش های حضار نیز پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است این جلسه به همت مشاور امروز بانوان مخابرات منطقه اصفهان برگزار گردیده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x