اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

نوروزی شهردار اصفهان: تحولات اصفهان نتیجه حرکت بر اساس برنامه بوده است

نوروزی شهردار اصفهان: تحولات اصفهان نتیجه حرکت بر اساس برنامه بوده است

برنامه راهبردی پنج سال آینده شهر اصفهان با شعار شهر زیست‌پذیر و رقابت‌پذیر رونمایی شد

شهردار اصفهان: تحولات اصفهان نتیجه حرکت بر اساس برنامه بوده است

پایگاه خبری احوال نیوز ، ششمین برنامه راهبردی اصفهان با عنوان اصفهان ۱۴۰۵ با حضور استاندار، شهردار و مدیران استانی و شهری در موزه هنرهای معاصر رونمایی شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، برنامه اصفهان ۱۴۰۵ ششمین برنامه راهبردی پنج ساله شهرداری اصفهان بعد از برنامه اصفهان ۱۴۰۰ است که طی دو سال فرآیند کارشناسی و مدیریتی و با مشارکت حداکثری ذی‌نفعان در حدود ۴۷۰۰ نفر-ساعت مشارکت در سطوح مختلف تدوین شده است.

این برنامه با شعار «اصفهان، شهری زیست‌پذیر و رقابت‌پذیر» با مشارکت همه بخش‌های شهرداری، سایر دستگاه‌های اجرایی استان، شهروندان، متخصصان دانشگاهی و شهری، نمایندگان بخش خصوصی، اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با دو مشخصه نتیجه‌محوری و سنجش‌پذیری تدوین شده است.

کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلاینده‌های هوا، ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی شهر اصفهان با تمرکز بر توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر و افزایش بهره‌وری سرمایه‌های سازمانی سه هدف کلان برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است.

*تحولات اصفهان نتیجه حرکت بر اساس برنامه است

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در آیین رونمایی این برنامه گفت: تحولات عمرانی امروز شهر اصفهان به دلیل حرکت بر اساس برنامه های راهبردی است.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ یک برنامه سنجش پذیر است، اظهار داشت: وقتی از سنجش پذیری سخن می‌گوئیم یعنی برنامه قابل ارزیابی بوده و می‌توان انحراف آن را در مسیر دید و در پایان نیز نتایج آن را مشاهده کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: اتفاقات بزرگی همچون حلقه حفاظتی، خط دو مترو، نمایشگاه بین المللی، سالن گلستان شهدا، تکمیل پروژه های نیمه تمام، همه و همه در نتیجه حرکت بر اساس برنامه بوده است. نمی‌توان مسیر پر از سنگلاخ را بدون برنامه طی کرد چرا که بدون برنامه بودن به معنای سردرگمی و دوری از نتیجه محوری و به معنای شفاف نبودن است.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری از سال ۷۵ برنامه اصفهان +۲۲ را داشته اما از سال ۹۰ برنامه‌های این شهر با نگاه راهبردی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تدوین شده چرا که مشکلات شهر آسیب شناسی شده است.

وی با اشاره به مشارکت گروه های مختلف از جمله دانشگاهیان، زنان و مردان، پزشکان و مهندسان و … در پنج هزار نفر- ساعت برای مشارکت در تدوین این برنامه افزود: این اقدام مسیر شهر را به سمت شکوفایی بزرگی بازکرده است.

شهردار اصفهان به افتتاح پروژه‌های مدیریت پسماند در هفته آینده اشاره کرد و گفت: روزانه از یک هزار تن پسماند جمع آوری شده سطح شهر ۱۰ تا ۳۰ متر مکعب شیرابه تولید می‌شود، شیرابه خطرناک‌ترین عنصری است که می‌تواند سلامت جامعه را برهم بزند از این رو شهرداری با نگاه محیط زیستی که می‌تواند شهر را در مقابل تمام مشکلات تاب آور کند تلاش کرده در این راستا گامی بزرگ بردارد. با احداث کانال‌های ایزوله شده دیگر شیرابه‌ها با حجم ۳۰ مترمکعب در زمین فرو نمی‌رود و دیگر شاهد آلودگی‌ خاک نیستیم. همچنین دو خط جدید پسماند راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: در برنامه پنج ساله آینده اصفهان به این برنامه‌ها توجه ویژه شده است؛ تا پنج سال آینده حمل و نقل عمومی شهر هوشمند می‌شود و تحولات دیگری رخ می دهد. همچنین تا پنج سال آینده باید رینگ چهارم نیز ساخته شده باشد.

نوروزی تأکید کرد: تا پنج سال آینده بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان برنامه و پروژه در این شهر به عنوان شهری جهانی، بین المللی و تاریخی عملیاتی خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: بند بند برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ با مشارکت شهروندان اجرایی می شود و شهرداری هم به مسئولیت خود عمل میکند. به شهروندان نوید می‌دهم اگر برنامه به درستی اجرا شود بی شک جایگاه شهر و رفاه عمومی و آسایش شهروندان افزایش پیدا می‌کند و شاهد شهری ایمن تر و زیست پذیر خواهیم بود.

سنجش پذیری و نتیجه محوری، تمایز برنامه اصفهان ۱۴۰۵

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان نیز گفت: بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تا پنج سال آینده بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان برنامه و پروژه در شهر عملیاتی خواهد شد.

علیرضا صادقیان اظهار کرد: اصفهان از ۲۵ سال پیش با تدوین برنامه اصفهان +۲۲ فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه پیش‌برد؛ امسال نیز نخستین سال برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در افق پنج ساله است که با شعار «اصفهان، شهری زیست پذیر و رقابت پذیر» تدوین شده است.

وی ادامه داد: رویکرد شهرداری در تهیه برنامه راهبردی پنج ساله استفاده از نظرات و دیدگاه‌های تمام ذی‌نفعان شهر بوده است. در تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ از نظرات اقشار مختلف جامعه از جمله دانشگاهیان، تجار، اصناف و حتی دانش آموزان استفاده شده و قشر وسیعی از دوستداران شهر اصفهان در تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ مشارکت داشتند.

صادقیان ادامه داد: آنچه این برنامه را از سایر برنامه‌ها متفاوت کرده، سنجش پذیری است که در نهایت منجر به نتیجه محوری می‌شود، همچنین شاخص مشارکت حداکثری ذی‌نفعان دیگر ویژگی متفاوت برنامه اصفهان ۱۴۰۵ به شمار می‌آید.

انسجام و وفاق مدیریت شهری اصفهان منشأ خدمات بوده است

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز با قدردانی از خدمات ارزنده شهرداری در این دوره مدیریت شهری گفت: خوشبختانه اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره با انسجام و وفاق با مجموعه شهرداری و تعامل با سایر دستگاه‌ها خدمات خوبی را در چهار سال اخیر ارائه دادند که توده مردم فهیم اصفهان قدردان این تلاش‌ها هستند.

وی برنامه اصفهان ۱۴۰۵ که با مشارکت و فهم عمومی تدوین و تهیه شده را قابل تحسین دانست و با بیان اینکه تدوین برنامه با خرد جمعی یک شاخصه بسیار بزرگ و ارزشمند است، افزود: باید به جای مباحث حاشیه‌ای به مباحث توسعه‌ای بپردازیم، اختلاف سلیقه‌ها را در مسائل کلان استان کنار بگذاریم و به موضوعاتی همچون آب، هوا و محیط زیست بیشتر توجه کنیم. همچنین مردم باید به مطالعه این برنامه دسترسی داشته باشند و برای امنیت بیشتر مردم از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x