اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

در راستای افزایش رضایتمندی مشترکین و حفاظت از زیرساختهای مخابراتی مرکز ولی عصر اصفهان به مسیر فیبر کاملا زمینی تغییر یافت

در راستای افزایش رضایتمندی مشترکین و حفاظت از زیرساختهای مخابراتی مرکز ولی عصر اصفهان به مسیر فیبر کاملا زمینی تغییر یافت

توسعه و ترمیم‌ شبکه فیبر در مراکز ناحیه شرق اصفهان

پایگاه خبری احوال نیوز ، در راستای توسعه و ترمیم‌ شبکه فیبر در سطح مراکز ناحیه شرق شهر اصفهان، اقدامات موثری با همکاری مراکز گلستان، ولیعصر، اداره نگهداری شبکه فیبر و شرکت شسکام صورت گرفت.


به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، در راستای افزایش رضایتمندی مشترکین و حفاظت از زیرساختهای مخابراتی در مقابل حوادثی نظیر بلایای طبیعی و سرقت، با انجام حفاری و اقدامات فنی لازم، شبکه فیبر هوایی در منطقه حکیم‌ شفائی سوم در مرکز ولیعصر، به مسیر فیبر کاملا زمینی تغییر یافت.


همچنین در همین راستا در مرکز گلستان هم، با تعویض و نوسازی بخشی از شبکه فیبر و همچنین فیوژن حدود ۷۲ کر در آن منطقه و درون حوضچه کابل و به دنبال آن با ساخت کانال جدید جهت جلوگیری از سرقت ها و ایمن سازی شبکه فیبر منطقه، ارتباط مشترکین وصل و با تماس با مشترکین و تست خط، کیفیت مطلوب سرویس تائید گردید.


تار نوری یا فیبر نوری رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه (سیلیکا) یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سر به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند.

 فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به‌راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

 امروزه مخابرات نوری، به دلیل پهنای باند وسیع‌تر در مقایسه با کابلهای مسی، و تأخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره‌ای از مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.


گسترش ارتباطات راه دور و راحتی انتقال اطلاعات با سیستم‌های انتقال و مخابرات نوری یکی از پر اهمیت‌ترین موارد در جهان امروز است. 

 یکی از پراهمیت‌ترین موارد استفاده از مخابرات نوری آسانی انتقال سیگنال‌های اطلاعات دیجیتالی است که قابلیت تقسیم‌بندی در حوزه زمانی را دارا است؛ به این معنی که مخابرات دیجیتال دارای پتانسیل کافی برای استفاده از امکانات مخابره اطلاعات در بسته‌های کوچک اطلاعات در حوزه زمان است. برای مثال عملکرد مخابرات نوری با توانایی ۲۰ مگاهرتز با داشتن پهنای باند ۲۰ کیلوهرتز دارای گنجایش اطلاعاتی ۰٫۱٪ است.

کد خبر ۶۰۸۰۱۱

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x