اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب مرکزی

فوری/ ادعای خبرنگار امنیتی اسرائیل درباره نحوه ورود دستگاه انفجاری نطنز به ایران + سند

فوری/ ادعای خبرنگار امنیتی اسرائیل درباره نحوه ورود دستگاه انفجاری نطنز به ایران + سند

یک خبرنگار امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد وسیله انفجاری که باعث تخریب بخشی از شبکه برق نطنز شد، به صورت قاچاقی وارد ایران شده بود.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، ازتسنیم ، «رونن برگمن» که با پوشش خبرنگار امنیتی اسرائیلی در رسانه‌های غربی فعالیت می‌کند به نقل از منابع امنیتی مدعی شد که دستگاه انفجاری که موجب خسارت نطنز شد به صورت قاچاقی وارد ایران شده بود و از راه دور فعال شده است.

او به نقل از این منابع نوشت که این دستگاه انفجاری سیستم اصلی و پشتیبانی برق را تخریب کرده است.

پیشتر نیویورک تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی شد: علت قطع برق در سایت غنی سازی نطنز، انفجاری بزرگ بود که در اثر یک عملیات خرابکارانه و عمدی رخ داد.

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده است که قطع برق گسترده در سایت غنی سازی نطنز که روز یکشنبه رخ داد به علت یک انفجار قوی در اثر عملیاتی خرابکارانه و عمدی بوده که به پروژه غنی سازی هسته‌ای ایران آسیب‌های جدی وارد کرده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود و در پاسخ به سوالی درباره حادثه نطنز گفت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است. البته خوشحالم که هیچ آسیب انسانی و محیط زیستی نبوده است. اما این یک جنایت علیه بشریت است.

وی افزود: اگر هدف این بوده که توان ایران تضعیف شود، اینطور نبوده است. تمامی سانتریفیوژها که از مدار خارج شدند از نوع IR1 بوده و با سانتریفیوژهای جدید جایگزین می‌شود. رژیم اشغالگر قدس با این اقدام تلاش کرد که از مردم ایران انتقام صبر و پر از حکمت خود را بگیرد. پاسخ ایران انتقام از رژیم صهیونیستی در جا و زمان خود خواهد بود.

میزان خسارت‌ها باید با تست همه سانتریفیوژها اتفاق بیفتد و البته جای آنها سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود. میزان دقیق خسارت‌ها را سازمان انرژی اتمی باید خودش اعلام کند. فعلا خیلی زود است و در حال بررسی تک تک سانتریفیوژها هستند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

سلام
مرگ بر اسرائیل کودک کش
جواب آن را همچنان خواهید گرفت که فراموش نکنید.
اگر فکر می کنید اصلاح طلبان سرباز شما هستند کور خوانده این آنها در راس قدرت نیستند که به شما خدمت کنند و به ملت ایران خیانت و وطن فروشی کنند.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x