اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

شورای اسلامی شهر اصفهان با لایحه افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی های شهر موافقت کردند

شورای اسلامی شهر اصفهان با لایحه افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی های شهر موافقت کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی این شورا با لایحه افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی های شهر موافقت کردند.

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه که پیش از ظهر امروز (یکشنبه_۲۲ فروردین ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ماه رمضان باید تلاش کنیم برنامه های مختلفی در سطح شهر پیش بینی و فضای معنوی مناسبی برای شهروندان فراهم کنیم. همچنین از هر رفتاری که موجب هتک حرمت ماه رمضان می شود خودداری کرده و از ورود منکرات در فضای شهر اصفهان جلوگیری کنیم.

تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران اصفهانی

وی با بیان اینکه ویروس کرونا دوباره سرکش شده و بیمارستان های اصفهان همه درگیر شده اند، گفت: یکی از نیازهای بیماران با درگیری ریه، تامین اکسیژن است که امیدوارم آنچه در اصفهان تولید می شود در درجه اول در بیمارستان های اصفهان مورد استفاده قرار گرفته و نیاز اصفهان تامین شود و اگر مازادی بود به خارج از شهر فرستاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه قرار است با ارائه لایحه شهرداری، امسال هم بسته تشویقی برای شهروندان پیش بینی شود، گفت: مدیران مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان در سال ۱۴۰۰ از مباحث خودیاری فاصله بگیرند و در شرایط اقتصادی کنونی تنفسی به شهروندان بدهند، به خصوص کسانی که قصد سرمایه گذاری در شهر دارند تا در کنار پرداخت حق و حقوق شهر، انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در آنها ایجاد شود.

وی همچنین به برخی پرونده ها معطل شده در شهرداری اصفهان اشاره و اظهار کرد: با پذیرش مسئولیت پرونده ها توسط مدیران شهری، انتظار داریم مجموعه پتانسیل های شهر برای حل این پرونده ها و موانع جلوی راه مردم بکار گرفته شود. البته تعداد پرونده ها زیاد نیست، ولی افراد زیادی درگیر آن هستند.

انتخاب خط یک مترو اصفهان به عنوان محور نوآوری شهر

کورش خسروی، عضو شورای شهر اصفهان نیز در نطق خود با اشاره به در پیش بودن هفته اول اردیبهشت ماه که به عنوان هفته فرهنگی اصفهان نامگذاری شده، گفت: در این هفته عناوین مختلفی برای شهر اصفهان به کار برده می شود، درحالی که اصفهان به غیر از آن افتخارات دیگری دارد که کمتر در تبلیغات شهری مورد توجه قرار گرفته است.

وی یکی از مهمترین افتخارات اصفهان را شهر فناوری و نوآوری دانست و افزود: اولین مرکز رشد فناوری کشور، اولین پارک فناوری کشور، کریدور علم و فناوری و اولین رویداد حوزه کارآفرینی و جشنواره شیخ بهایی را اصفهانی ها ابداع کردند. ۵ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور شناسایی شده که بیش از ۵۰۰ شرکت اصفهانی است، یعنی تقریبا ۱۰ درصد شرکت های دانش بنیان در اصفهان قرار دارد و دومین استان از نظر تراکم شرکت های دانش بنیان هستیم.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخاب خط یک مترو اصفهان به عنوان محور نوآوری شهر، گفت: در شمال خط یک مترو شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و در جنوب دو عرصه بزرگ نوآوری دانشگاه اصفهان و پارک سلامت دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد. این محور نوآوری حدود ۲۶ کیلومتر است و به غیر از این ۳ پهنه بزرگ علمی، ۱۲ مرکز رشد و شتاب دهنده روی این خط مستقر هستند. این پدیده ای است که در صورت مدیریت درست در چند سال آینده می تواند اصفهان را متمایز از مناطق نوآوری دنیا کند.

بخشیدن روح و جان تازه به شهر با نقاشی و نورپردازی

فریده روشن، عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه زیباسازی فضای شهری، گفت: نصب تندیس ۱۱ تن از هنرمندان بزرگ اصفهان در چهارباغ می تواند در معرفی هنرمندان شهر تاثیرگذار باشد، همچنین نصب تندیس بزرگان اصفهان و نماد چوگان که معرف فرهنگ و هویت شهر است از اقدامات ارزشمند شهرداری است.

وی با اشاره به فضاسازی شهر اصفهان در ایام نوروز و شعبانیه، گفت: نورپردازی ها، شب های بهاری تری به شهر بخشیده بود. باتوجه به اینکه در شهر سازه های مختلف مثل جعبه های تقسیم برق وجود دارد، پیشنهاد می کنم با هنرهایی مثل نقاشی به فضای شهر روح و جان تازه ای بخشیده شود.

راهی برای مقابله با عوارض ناشی از عدم تخصص و علاقه به آثار تاریخی

شیرین طغیانی، عضو شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه درخصوص بافت های تاریخی شهر اصفهان تذکر داد و گفت: مدیریت آثار ازشمند تاریخی نباید با بی توجهی و سهل انگاری همراه باشد و اگر تخصص کافی در این حوزه نداریم باید از تجربیات و نظرات متخصصان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه آخرین مورد بی توجهی به فضای ارزشمند تاریخی اصفهان در کوچه سعدی در مجاورت میدان نقش جهان اتفاق افتاده که باعث آلودگی بصری میدان شده و راه را برای شکل گیری اتفاقاتی این چنین فراهم می کند، از شهردار اصفهان خواست با ورود خود به این موضوع اجازه ندهد غفلت و سهل انگاری، یکی از آثار ارزشمند جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طرح شهرداری تاریخی که با واکنش های منفی زیادی روبرو شد برای مقابله با همین عوارض ناشی از عدم تخصص و علاقه به آثار تاریخی است.

کوروش محمدی، عضو شورای شهر اصفهان نیز در تذکری به معاون حمل و نقل شهرداری به دلیل عدم توجه به تردد معلولان، گفت: با وجود صدور دستورات لازم و تخصیص اعتبار در سال ۹۹ شاهد کم کاری و بی توجهی معاونت حمل و نقل شهرداری به حمل و نقل معلولان بودیم که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی همچنین با اشاره به خطر زلزله خاموش یعنی فرونشست زمین در اصفهان، اظهار کرد: شهر اصفهان زیست پذیری خود را به خاطر کمبود منابع آبی و سوء مدیریت حوضه زاینده رود از دست می دهد. در این راستا لازم است وزیر نیرو ورود کرده و با فاصله گرفتن از وعده ها، اقدام عملی برای حل معضل کم آبی اصفهان انجام دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان به استان های همجوار اصفهان نیز هشدار داد به خطر افتادن زیست پذیری شهر اصفهان، آنها را نیز دچار مشکل کرده و عواقب و تبعات آن به همه مردم کشور برخواهد گشت.

در این جلسه لایحه سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برای افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی های شهر با رأی موافق ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر اصفهان تصویب شد.

عکاس و خبرنگار فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x