اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

آیین تحلیف ۶۰ مشاور خانواده قوه قضائیه در دادگستری اصفهان با حضور معاون اول قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای

آیین تحلیف ۶۰ مشاور خانواده قوه قضائیه در دادگستری اصفهان با حضور معاون اول قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای

آیین تحلیف ۶۰ مشاور خانواده قوه قضائیه در دادگستری اصفهان

آیین تحلیف ۸۰۰ تن از مشاوران خانواده قوه قضائیه همزمان با سراسر کشور و ۶۰ مشاور خانواده به صورت مجازی در استان اصفهان برگزار شد.

معاون اول قوه قضائیه در آئین تحلیف مشاوران خانواده قوه قضائیه ضمن گرامیداشت ایّام مبارک ماه رجب و با تقدیر از ریاست مرکز وکلا کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه بر لزوم بهره‌گیری از نیروهای دلسوز، جوان و انقلابی در گام دوم انقلاب تأکید و اظهار کرد: امروزه اگر می‌خواهیم قضاوت به حق داشته باشیم علاوه بر قاضی عادل و امانت دار و عاقل، نیاز به وکیل، کارشناس و مشاور ابا اوصاف مذکور داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: یک وکیل باید امانت دار و دلسوز باشد و براساس حق قدم بردارد، قلم بزند و اگر قاضی عالم، عادل، امانت دار و دلسوز با وکیل و کارشناس که متخصص و دلسوز باشند و بر اساس حق نظر دهند، عدالت و قضاوت مورد نظر خداوند متعال تحقق پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه بنیاد خانواده در دین مبین اسلام و قانون اساسی اظهار کرد: رکن رکین خانواده، زن و شوهر است و اگر بخواهد بر یک مبنای صحیح، دقیق و قابل دوام پی‌ریزی شود مقدماتی دارد که باید به آن‌ها توجه شود و بعد از پایه گذاری صحیح باید آموزش‌های لازم انجام شود. اگر تکالیف را با اخلاق همراه نکنیم خیلی اوقات ممکن است بنیاد خانواده به شکل مطلوب ایجاد نشود.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه اپهار داشت: اگر یک خانواده سالم شد جامعه و آینده سالم خواهد شد و اگر یک خانواده دچار فروپاشی شد فقط ضرر به زوج و زوجه نمی‌خورد بلکه به فرزند آن‌ها و دیگرانی که با آن‌ها ارتباط دارند نیز آسیب وارد خواهدگردید. باید بدانیم نهاد خانواده یکی از مسائل بسیار مورد اهتمام است و اگر توانستیم از فروپاشی یک خانواده جلوگیری کنیم کار بزرگی کرده‌ایم و آسیب بزرگی را از جامعه دور کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه امروز تمام مسئولان نظام و مدیران فرهنگی باید در خصوص ازدواج و خانواده اهتمام کنند، ادامه داد: باید برای تحکیم بنیان خانواده، مشاوره دهیم و قرار است شما مشاورینی خوب و امین برای تحکیم خانواده شوید؛ اولین کار در این زمینه این است که بر اساس آموزه‌های قرآنی و سنت قدم برداریم و اولین وظیفه ما این است که مطالب مشاوره را بر آموزه‌های دینی پایه‌ریزی کنیم و از تجربه‌های عقلا در دنیا نیز استفاده نمائیم.

این مقام مسئول، امانتداری را شرط اساسی و اصلی برای یک مشاور دانست و اظهار کرد: باید در زندگی افراد قدری ورود کرد که تأثیر در جلوگیری از فروپاشی و تزلزل داشته باشد و باید در این زمینه امانت دار بود. لازم است آسیب شناسی صورت گیرد تا مشخص شود کسانی که مشاوره دادند، نتیجه مشاوره آن‌ها چه شد؛ آیا مشکل حل شد یا خیر؟ باید از نقاط قوت و ضعف مشاوره‌ها برای آینده استفاده کرد.

مشاورین نقش مهمی در پرونده‌های مرتبط با خانواده دارند

در پایان وبینار کشوری تحلیف مشاوران خانواده قوه قضائیه، رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مجموعه هایی‌ که با دادگستری درخصوص مسائل خانواده همکاری نزدیک دارد، واحد‌های مشاوره است، اظهار کرد: واحد‌های مشاوره پیش از این مدیریت متمرکزی نداشتند و به صورت مستقیم زیر نظارت قوه قضائیه نبودند که با تصویب قانون جدید حمایت از خانواده این مراکز به زیر مجموعه وکلاء، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه افزوده شدند.
به گفته محمدرضا حبیبی با فراهم شدن مقدمات، این مراکز رسماً کار خود را آغاز خواهند کرد و امّا امروز پروانه های صادره به مشاوران منتخب اعطا شد و در استان اصفهان ۶۰ مشاور خانواده با دریافت احکام خود شروع به کار می‌کنند تا نقش مهمی در پرونده‌های مرتبط با خانواده داشته باشند.

در پایان این مراسم که در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان اصفهان برگزار شده بود، اعطای پروانه و ادای سوگند مشاوران دادگستری کل استان  اصفهان انجام شد.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x