اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

جبهه ایستادگی شهرستان نجف آباد؛ عملکرد بیش از،دو دهه شوراها را برای عموم خصوصا کاندیداها منتشر کنید

جبهه ایستادگی شهرستان نجف آباد؛ عملکرد بیش از،دو دهه شوراها را برای عموم خصوصا کاندیداها منتشر کنید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، از جبهه ایستادگی شهرستان نجف آباد، شوراها به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی و تحقق اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و مشارکت در اداره امور شهرها وروستاها و همچنین تبلور عینی و عملی تعامل و همراهی سازنده مجموعه مدیریت محلی با کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در نیل به توسعه پایدار و متوازن جای جای ایران اسلامی است.
بر اساس منویات رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند؛ شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است و همچنین اصل ششم قانون اساسی، اداره کشور متکی به آراء عمومی از راه انتخابات یا همه پرسی است و همچنین براساس اصل هفتم نیز طبق دستور قرآن کریم (وامرهم شوری بینهم) شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره کشور است.
همچنین بر اساس ماده یک تشکیلات قانون شوراها، برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، ‌فرهنگی، آموزشی و سایرامور رفاهی از طریق همکاری مردم باتوجه به مقتضیات محلی‌اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورائی به‌نام شورای روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت می‌گیرد و به‌منظور جلوگیری از تبعیض وجلب همکاری در تهیه برنامه‌های عمرانی و رفاهی استان ها و نظارت بر اجرای هماهنگ آن، ‌شورای عالی استان ها مرکب از نمایندگان شوراهای استان تشکیل می‌شود.


از سوی دیگر در شهر پویا و فعال نجف آباد هم بالغ بر ۱۵۰ نفر از افراد با دغدغه مندی گوناگون در حوزه مدیریت شهری وارد عرصه انتخابات شده اند که این حرکت یک حرکتی مردمی خودجوش در خصوص شور آفرینی هر چه بیشتر برای مردم به منظور حضور در سرنوشت و اداره شهر خود محسوب می گردد. با مروری بر اسامی کاندیداهای ثبت نام شده به نظر می رسد حضور جوانان علاقه مند و انقلابی بسیار چشمگیر است. جوانانی که در مدیریت شهری دارای نظرات اصلاح ساختاری با پشتوانه علمی در حوزه مدیدیت شهری است
بر اساس قانون اصلاحی سال ۹۶ تشکیلات، وظایف و مسئولیت های شوراهای اسلامی شهر ماده ۸۰ بند ۱۰ مبنی بر تایید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یک بار توسط شهرداری تهیه می شود و انتشار آن برای اطلاع عموم از وظایف اساسی و ذاتی شوراهاست
بنابراین پیشنهاد جبهه ایستادگی نجف اباد این که شورای اسلامی شهر و شهرداری عملکرد بیش از دو دهه خود در قالب یک گزارش مکتوب بطور دوره ای یا سالانه تهیه و تدوین نموده و با انتشار آن در،معرض دید عموم قرار دهند.
زیرا علاوه بر آگاهی بخشی به مردم از میزان و کم و کیف عملکرد شوراها و شهرداری در خصوص استفاده کاندیداهای ثبت نام شده و اشراف اطلاعاتی بر میزان عملکرد ها از حیث بررسی کارشناسانه نسبت به طراحی برنامه های خود در جهت تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف بپردازند.
امیدوار است با عملی نمودن این پیشنهادکه مبنای قانونی و وظیفه ذاتی شوراهاست تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه۱۴۰۰ که روز شوراهاست ، یک حرکت انقلابی برای پیشبرد اهداف شوراها و ارتقا سطح مدیریت شهری با ورود نیروهای انقلابی متخصص و تازه نفس،شهرمان نفسی تازه بگیرد.
جبهه ایستادگی شهرستان نجف آباد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x