اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

اختصاص زمین ۵۰۰ متری از سوی مدیریت شهری اصفهان

اختصاص زمین ۵۰۰ متری از سوی مدیریت شهری اصفهان

این واگذاری برای ساخت مرکز جامع توانبخشی بیماران ای ال اس بکار خواهد رفت .

قدرت الله نوروزی ، شهردار اصفهان گفت : مجمع خیرین سلامت برای تسریع در ساخت مرکز توانبخشی بیماران نوروپاتی همت کند .عملیات عمرانی ساخت نخستین مرکز توانبخشی بیماران  در خیابان ایثار سپاهان شهر آغاز گردید . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ؛ امروز با حضور شهردار اصفهان ،علیرضا نصر اصفهانی ، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، جمعی از مدیران و اعضای شورای شهر

 امام جمعه سپاهان شهر و مدیران مجمع خیرین سلامت در این کلنگ زنی شرکت داشتند .

زمین از سوی شهرداری اصفهان و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان به جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی اصفهان واگذار شد تا مرکزی در سه طبقه با بخش های توانبخشی، فیزیوتراپی و درمانهای ویژه این نوع بیماران ساخته شود. 

اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مرکز در مجموع ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۵ میلیارد تومان صرف ساخت و ۵ میلیارد تومان برای تجهیز مرکز هزینه خواهد شد.

قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در این مراسم با اشاره به مرحوم قربانی که مدیرعامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی اصفهان و از موسسان این جمعیت بود

 تا آخرین روزها در حال تلاش برای این بیماران بودو به خاطر تلاشها و مأیوس نشدن های مرحوم قربانی باید اراده کرد تا با همت مجمع خیرین سلامت  این مرکز راه اندازی شود. پروژههای بزرگ عمرانی همچون مترو، حلقه حفاظتی و سالن اجلاس سران در شهر اصفهان در حال ساخت است که این پروژها بعنوان بخشی از جریان عمران در شهر اصفهان به شمار می روند. با احساس مسئولیت جدی نسبت به ساخت این مرکز همت و تسریع شود.

همچنین در این مراسم

 محمد مجیری، رئیس هیات مدیره جمعیت حمایت از بیماران خاص این جمعیت را در سالهای اخیر با همت مرحوم قربانی تشکیل شد و این مسیر تا تخصیص زمینی برای ساخت مرکز توانبخشی این  بیماران این ادامه یافت. 

 مرحوم قربانی  دو هفته بعد به لقاء الله پیوست.

 این بیماری در کشور ما ناشناخته است و راه علاج قطعی نیز برای آن وجود ندارد اما به همت جمعیت مکانی آماده شده که اطلاعات این بیماران را گردآوری کرده و خدماتی به آنها ارائه می دهد که،  امیدواریم با ساخت این مرکز کمی از دردهای بیماران التیام یابددر حالیکه هر هفته  یک تا دو نفر از بیماران ای ال اس در اصفهان جان خود را از دست می دهند

 کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانیکه بحث واگذاری زمینی از سوی شهرداری به این بیماران در قالب لایحه ای از سوی شهردار اصفهان به شورای شهر رسید همه اعضا با رای قاطع با این موضوع موافقت کردندو  امیدواریم این اقدام بعنوان قدم بزرگ و ماندگار برای قشری که پناهی ندارد باقی بماند.

 جمعیت این بیماران در شهر اصفهان حدود ۵۰۰ نفر است که با کمبود دارو و مسائل مالی روبرو هستند و هر هفته یک تا دو نفر از آنها به دلیل این بیماری خانوادهایشان داغدار خواهند شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x