اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر مهرناز آزاد،شاعر،نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی و فرهنگی/ بهشت مشترک مردان و زنان جهان

بهشت مشترک مردان و زنان جهان

نویسنده: دکتر مهرناز آزاد

پژوهشگر مسائل فرهنگی واجتماعی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز؛ دکتر مهرناز آزاد، شاعر،نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی و فرهنگی در گفتگو با پایگاه خبری احوال نیوز دررابطه با بهشت مشترک مردان و زنان جهان عنوان نمود:

دنیای باهم بودن، دنیای عشق ورزیدن ودوست داشتن ومهربانی کردن، دنیایی نیست که به راحتی آن را به دست بیاوریم. اما دنیای پیچیده ای نیز نیست که نتوان آن را به دست آورد.

آنچه امروز زنان ما به عنوان بخشی از زنان جهان به آن نیاز دارند، دیده شدن وشنیده شدن و فرصت برای خلوت کردن و باخود بودن وگاه فرصت ورود به جامعه و نقش آفرینی کردن است.

زنان برای شاد شدن، باید به راحتی به عمق ذهن خود فرو بروند و احساس های خود را رها سازند و آن ها را تصفیه کنند.

بنابراین آنها گاهی نیاز دارند تنها باشند و از تمام نقش های اجتماعی خود خارج شده و به زبان ساده خود را تعطیل کنند و یا فرصت پیدا کنند تا آن زمان که می توانند از توانمندی های ذاتی یا اکتسابی و علمی خود استفاده نموده و برای جامعه مفید باشند، درآن حضور یابند و بازویی برای ارتقا فرهنگ، هنر،علم وکارایی سرزمین ومردمی که دوستشان دارند باشند.

زنان همچنین بیشتر به توجه، درک، احترام، صمیمیت، تایید و اطمینان  نیاز دارند.آنها برای خدماتی که به خانواده وجامعه ارائه می کنند، فقط نیاز به تقدیر وتشویق معنوی دارند زیرا می خواهند احساس کنند که باور شده اند ودیده می شوند.

امروزه بیشتر زنان جامعه ما بخاطر نادیده گرفته شدن، بی رحمانه خود را خسته می کنند تا با کسب موفقیت های چشم گیر دیده شوند و به همین جهت ممکن است در شرایطی بحران ها بیش از حد به آنها استرس وارد کند و دراین موارد، کنترل رفتاری خود را از دست بدهند.

 آنها نگران این هستند که گاهی نتوانند به درستی کنترلی روی بر جریانات و حوادث پیش آمده داشته باشند و توانمندی های آنها از سوی خانواده و یا جامعه زیر سوال برود و این امر باعث انباشته شدن حجم زیادی از استرس درآنها  می شودکه گاه منجر به بیماری های سخت جسمی وروانی می گردد.

برخی از زنان ، با توجه به توانایی های زیادی که در خود می بینند به موفقیت های کوچک اجتماعی قانع نیستند و علاوه بر آن پیوسته در تلاش برای موفقیت های بزرگ ترندآنها هر قدر موفق می شوند، برایشان کافی نیست و میل آنان به موفقیت هرروز بیشتر وبزرگترمی شود.

آنها نیازدارند هرروز بیشتر از گذشته مورد تایید قراربگیرند اما جامعه بیمار به آنها آموخته است که  تایید شدن را صرفا در اجتماع و بیرون از خود جست و جو کنند. در صورتی که اگر جامعه روش درستی برای تایید زنان خود داشته باشد و زنان روند رشد تربیتی درستی را دنبال کرده باشند، بیمارگونه به دنبال تایید شدن از سوی اجتماعات بیرونی نیستند و با اعتماد به نفس و تکیه بر دانش و توانایی، بدون نگرانی از قضاوت دیگران  خود را بیش از حد خسته نمی کنند و با بردباری وبرنامه ریزی درست و منطقی بدون آسیب رساندن به خود به موفقیت های زیادی در زندگی اجتماعی وخانوادگی  دست می یابند.

بنابراین چنانچه بتوانیم به زنان سرزمین خود که می توانند، دختران، مادران، همسران وخواهران ماباشند، فرصت نفس کشیدن در شرایطی را که می تواند آرامش و اعتماد به نفس وتنوع در زندگی شان ایجاد کند بدهیم، هم به آرامش وتقویت اعتماد به نفس آنها کمک کرده ایم وهم به یک زندگی گرم صمیمی دور از استرس و درگیری و اختلاف وتشنج دست یافته ایم.

تحقیقات نشان می دهد هرگاه توجه واحترام به احساسات، ارزش ها، آرمان ها و خواسته های زنان دراجتماع، خانه و جامعه پررنگ تر شده است به همان میزان روابط خانوادگی، زناشویی، دوستی و اجتماعی محکم تر، پر معنا تر،  بهتر و عمیق تر شده است. 

البته به نظر نگارنده لازم است همچنان که نیاز است مردان راجع به جهان زنان بیشتر بدانند زنان نیز تلاش کنند دنیای مردان را بیشتر بشناسند و از جریان های وجودی آنها اطلاعات کامل تری کسب کنند و با برخورداری از این اطلاعات و با ایجاد روابط مطلوب  با مردان، جهانی زیباتر و شادمانه تر به آنها هدیه کنند.

جهانی که اگر سبز شد، یک بهشت مشترک را برای مردان و زنان جهان به ارمغان خواهد آورد.

الهه کمالی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x