اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دین و اندیشه سیاسی صوت فرهنگ و هنر فیلم ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کمیته سیاسی و گفتمان سازی جبهه ایستادگی اصفهان – گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین سالک

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز جلسه‌ای از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی آزاد ویژه اعضای جبهه ایستادگی اصفهان در گروه مجازی روز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه ۹۹ ساعت ۲۰ با حضور حجت‌الاسلام  والمسلمین سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

دبیر جبهه ایستادگی اصفهان با توجه به نزدیک شدن به ایام سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اولین سوال خود را این گونه مطرح نمود:

 چرا حاج قاسم سلیمانی به عنوان سردار دلها نام گرفت و دلایل و ریشه های چنان تشییع باشکوهی از سوی مردم سراسر جهان چه می توانست باشد؟

حجت‌الاسلام  والمسلمین سالک در پاسخ به این سوال ضمن اشاره به علم، بصیرت و آگاهی حاج‌قاسم از انقلاب اسلامی و دشمنان جهان گفت :

سردار با داشتن حالات معنوی و روحیه خدمت به انقلاب اسلامی و اسلام در جهان و به خاطر عمل شایسته توأم با اخلاص و صفای باطن بر اساس اطاعت تشکیلاتی و اعتقادی از ولایت؛ سردار دلها شد…

ایشان در ادامه افزود:

مردم افراد خدمتگزار و مخلص خود را که در مسیر انقلاب عملکرد مثبتی داشتند می‌شناسند، لذا مردم از هر قسمی، از هر قشری، هر سلیقه ای و هر خط سیاسی که بودند در تشییع جنازه او در سراسر دنیا بخصوص در داخل کشور حضور پیدا کردند و این پاسخ سختی بود به استکبار جهانی. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: یک سیلی سخت بود به استکبار جهانی…

مردم افراد خدمتگزار و مخلص خود را که در مسیر انقلاب عملکرد مثبتی داشتند می‌شناسند، لذا مردم از هر قسمی، از هر قشری، هر سلیقه ای و هر خط سیاسی که بودند در تشییع جنازه او در سراسر دنیا بخصوص در داخل کشور حضور پیدا کردند

دبیر جبهه ایستادگی اصفهان با اشاره به تغییر استراتژی دشمن در مورد ترور شخصیت ها پرسید:

با توجه به ترور ۱۷۰۰۰ شهید از اول انقلاب تا کنون، چرا در دهه ۶۰ اصولاً مدیران و مسئولین جامعه ترور می‌شدند ولی الان شاهد ترور دانشمندان در دهه ۹۰ هستیم؟

 جناب حجت‌الاسلام  والمسلمین سالک در پاسخ به این سوال؛ ضمن یادآوری دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی استکبار آمریکا و اسرائیل گفت:

دشمن اگر دشمنی نکند دشمن نیست؛ ایشان افزود:

دشمنان وقتی در مقابل قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی عاجز می شوند با پشت سر گذاشتن جنگ تحمیلی و مسائل مختلف؛ دست به ترور می‌زنند.

 حجت‌الاسلام  والمسلمین سالک در ادامه بیان فرمود :

دشمنان دو قشر را ترور می کنند؛ قشر اول نظریه پردازان انقلاب اسلامی از جمله حضرت امام(ره) که عملیات طبس به دستور کارتر برای ترور امام بود. همچنین ترور شهید علامه مطهری و شهید مظلوم دکتر بهشتی و امثالهم…

نماینده ادوار مجلس سپس به نکته مهمی پرداخت:

وقتی کشور در شرایط تحریم و فشارهای سنگین قرار می‌گیرد نخبگان به حمایت از گسترش فرهنگ اسلام و انقلاب می‌پردازند. لذا نخبگان ترور می‌شوند.

پس گروه اول نظریه‌پردازان و گروه دوم نخبگان؛ نخبگان هسته‌ای، نانو و نخبگان نظامی مثل مرحوم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ….

دبیر جبهه ایستادگی به عنوان سومین سوال وارد بحث داغ روز یعنی وضعیت اقتصادی کشور شد و چنین سوال کرد:

 چرا وضعیت اقتصادی کشور در شرایط فعلی به طور سرسام آور و لحظه‌ای سیر صعودی دارد و آیا دلایل این وضعیت به مدیریت داخلی بر می‌گردد یا تاثیر تحریم هاست؟

 جناب حجت‌الاسلام  والمسلمین سالک در پاسخ به این سوال ابتدا اشاره به این نمود که وضعیت اقتصادی کشور به معنای وسیع کلمه قدرتمند و مقتدر نیست و باید تلاش گسترده‌ای برای بکارگیری ابزارهای اقتصادی با شناخت جهانی و داخلی با وضعیت موجود به کار ببریم.

ایشان به نکته خیلی مهمی پرداخت که اگر خواستیم اقتصاد ما رشد جهانی داشته باشد؛ باید بر ۲۴ سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی تکیه کنیم و بنده معتقد هستم که تحریم‌ها ۳۰ درصد بر اقتصاد اثر دارد و ۷۰ درصد گرفتار خود تحریمی مدیران داخلی هستیم.

دبیر جبهه ایستادگی اصفهان با اشاره به رشد سیاسی مردم در انتخابات ، چهارمین سوال را اینگونه مطرح نمود:

گاهی ما می بینیم مردم در تشخیص کاندیداهای مورد نظرشان در بحث انتخابات دچار خطا می شوند. به نظر شما چگونه می شود در جامعه روشنگری کرد که وقتی مردم پای صندوق‌های رای می آیند انتخاب اصلح داشته و تحت تاثیر جو روانی و رسانه‌ای قرار نگیرند؟

وی در پاسخ به این سوال به ذکر چند نکته پرداخت :

نکته اول: جلب اعتماد و اطمینان مردم و حمایت از محرومین و ولی نعمتان ما که پابرهنگان انقلاب اسلامی هستند.

نکته دوم: برنامه ریزی دقیق و عمیق برای رفع بیکاری در سطح جامعه و ایجاد اشتغال.

نکته سوم: تکیه بر جوانان برای رفع معضلات داخلی کشور تا با قدرت و قوت پای صندوق‌های رای بیایند.

نکته چهارم: مبارزه سرسخت با مفاسد اقتصادی در داخل کشور.

 نکته پنجم: مبارزه با شبکه های نفوذ در داخل و عدم توجه به رسانه های بیگانگان.

 ایشان اضافه نمود: مجموعه تمام اینها جامعه را به سمتی می برد که نگاهشان به رهبری باشد و به عملکرد مسئولین و لذا انتخاب اصلح داشته باشند.

دبیر جبهه ایستادگی اصفهان به عنوان پنجمین سوال درمورد وظیفه مجلس شورای اسلامی در قبال وضعیت اقتصادی کشور پرسید:

 مجلس شورای اسلامی جهت ورود به وضعیت اقتصادی مردم و کنترل گرانی ها و تورم و افسار گسیختگی بازار چه وظایف و اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟

جناب آقای سالک در پاسخ به این سوال به ذکر نکاتی پرداخت:

 ۱) وحدت سران قوا در تصمیم سازی برای رفع معضلات اقتصادی- اختیاری که رهبری به سران قوا داده است- باید استفاده شود.

۲) اصلاح نظام ساختاری برنامه و بودجه کشور.

 منابع فراوانی وجود دارد که فرار از مالیات و مسائل دیگری دارند که دلیل آن ضعف نظام ساختاری اقتصادی کشور می باشد.

۳) اصلاح قوانین و تنقیح قوانین با برطرف‌کردن ۲۲ مانع رشد تولید ملی و بحث صادرات به جای واردات و کنترل مراکز آزادی که تبدیل شدند به واردات به جای صادرات ؛ که این مسئله بسیار اساسی و مهم است.

۴) مقابله با احتکار و گرانی که ساز و کار میخواهد. اینکه تعزیرات دو مغازه را ببندد کافی نیست. با وجود دستگاههای نظارتی فراوان انسان تعجب می کند چگونه این عمل رشد می کند.

۵) مقابله با سیستم دلالی در داخل کشور

ششمین سوال دبیر جبهه ایستادگی از میهمان برنامه در مورد برجام بود. ایشان پرسید:

با توجه به اینکه حضرت آقا الزاماتی را تحت عنوان اقدام متناسب در خصوص برجام برای دولت در نظر گرفت؛ اما دولت و در راس آنها رئیس‌جمهور از این اقدامات و الزامات مقام معظم رهبری استنکاف کرد؛ به نظر شما آیا به خاطر اینکه رئیس جمهور از این حقوق یا از این وظیفه خودداری کرده است آیا نباید مجلس ایشان را استیضاح بکند؟

حجت‌الاسلام  والمسلمینو المسلمین سالک به ذکر چند مطلب قابل توجه پرداخت و گفت:

اول اینکه بنده در ۱۵ اسفند سال ۹۶ اصل ۸۲ قانون اساسی یعنی عدم کفایت ریاست جمهوری را با ۱۰ دلیل در مجلس مطرح نمودم.

در سال ۹۷ پنج سوال اقتصادی برجامی از آقای رئیس‌جمهور کردیم که ۴ کارت زرد گرفت و این دلایل روشنی دارد.

دوم اینکه قانون راهبردی که مجلس در همین روزها انجام داد باید دولت آن را عملیاتی و اجرا کند.

 سوم: اشتباه بزرگی که در برجام صورت گرفت این بود که برجام را با اقتصاد داخلی کشور گره زدند و بعد در مقابل دشمن امتیازاتی را هم دادند. طبق گفته آقای ظریف بعضی از خطوط قرمز را نتوانسته بود دفاع کنند. معنایش این بود که اختیارات را به دشمن داده است. و این مسئله نگران کننده است. برجام نه تحریم‌ها را حل کرد و نه مشکلات اقتصادی داخل کشور را

در مورد مسئولین در بحث مدیریت کشور باید به چند نکته توجه کنیم:

۱) تلاش برای ارتقاء بصیرت توده‌های مردم و جامعه ( البته مردم جلوتر از مسئولین هستند)

۲) انتخاب مسئولینی که (از جمله در انتخابات ریاست جمهوری آینده) مصداق دولت جوان و حزب اللهی و انقلابی باشند. که لازمه این، وحدت نیروهای ارزشی در کل کشور است و انتخاب اصلح در بین تمام کاندیداهایی که به میدان کار می‌آیند.

۳) شناخت دقیق توطئه‌ها و نقشه‌های پشت پرده استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و تسلیم ایران و کنترل ایران. برای ما رفت و شد اوباما ، ترامپ و باید ن مهم نیست… سیاست آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی واحد است.

اینها آدم‌های صهیونیست بین‌المللی هستند که می‌آیند و می‌روند و الا جمهوری‌خواه و دموکرات ها برای انقلاب ما در طول ۴۲ سال امتحان خودشان را داده‌اند این ها با ما دشمنی سرسختی دارند و ما نمی‌توانیم اعتمادی به آنها بکنیم.

 ۴) اقدامات متقابل است. ما حداقل از ماده ۳۴ و ۳۵ برجام باید استفاده کنیم.

۵) دولتمردان باید به فرمایشات و دستوراتی که همین پریروز مقام معظم رهبری راجع به مذاکره دادند باید عمل کنند…

جناب حجت‌الاسلام  والمسلمین سالک در پایان پس از تشکر ابراز امیدواری کردند که:

 با یک وحدت رویه و وحدت کلمه بین نیروهای ارزشی کشور و جلب نیروهایی که با رفع ابهامات و مستندسازی می توانیم آنها را جذب کنیم ؛ به سمت یک انتخابات بسیار عالی میرویم که آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۲ سال و اقتدار ملی را به نمایش بگذاریم.

دبیر جبهه ایستادگی اصفهان ضمن تشکر فراوان از میهمان برنامه تصویری که مربوط به سال ها قبل از ایشان در کنار مرحوم استاد پرورش و شهید صیاد شیرازی بود؛ به نمایش گذاشت و پرسید با دیدن این صحنه چه خاطره یا مطالبی را به یاد می آورید؟

 حجت‌الاسلام  والمسلمین سالک با دیدن تصویر از نمایش آن بسیار تشکر نمود و چنین گفت:

که به مناسبت تعداد زیادی از شهدا؛ جلسه ای در گلستان شهدا برگزار شده بود.این عزیزان و بزرگان هم آنجا خضور داشتند. جلسه با عظمتی بود. بزرگداشت شهدای پیشکسوت انقلاب اسلامی در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود. و این عکس از یادگاری آن زمان ماست….

کمیته سیاسی و گفتمان سازی جبهه ایستادگی اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x