اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اختتامیه ملی چهارمین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با سخنرانی وزیر ورزش و جوانان برگزار می شود

اختتامیه ملی چهارمین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با سخنرانی وزیر ورزش و جوانان برگزار می شود.

پایگاه خبری احوال نیوز ، به گزارش خبرنگار فرهیختگان حجت الاسلام و المسلمین علی طهماسبی بلداجی در مصاحبه اختصاصی با این رسانه از برگزاری اختتامیه ملی چهارمین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با سخنرانی تحت وب وزیر ورزش و جوانان و پیام یکی از شخصیت های سیاسی همچنین حضور دبیر اول هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اقای موسوی لارگانی و جمعی از مدیران و جوانان برگزیده در اصفهان برگزار می شود.
دبیر اجرایی این دبیرخانه ملی همچنین اضافه کرد عموم مردم و جوانان سراسر کشور نیز به صورت زنده و مجازی آئین اختتامیه این دوره را دنبال خواهند نمود.
وی در تشریح جزئیات برنامه اختتامیه گفت: در آئین اختتامیه سامانه ملی “سمجا” و طرح اقدام راهبردی در راستای جوانگرایی رونمایی می شود و بیانیه جوانان توسعه محور کشور که از طریق پنل های تخصصی تشکیل جلسه داده اند نیز قرائت خواهد شد.
حجت الاسلام علی طهماسبی در خصوص سامانه ملی سمجا اذعان کرد: سمجا نام اختصاری سامانه مشارکت جمعی جوانان ایران اسلامی است که پس از افتتاح رسمی در آئین اختتامیه به صورت متمرکز در موارد تخصصی اقدام به جمع آوری و انسجام بخشی راهبردهای جوانان به صورت مشارکت عمومی خواهد نمود و اولین گام آن فراخوان جهت تدوین الگوی جامع نقش آفرینی جوانان در توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.
دبیر اجرایی دبیرخانه همچنین در خصوص طرح اقدام راهبردی در راستای جوانگرایی نیز اضافه کرد: این طرح پس از قریب به ۷ ماه کار تخصصی و جلسات حضوری و مجاری توسط نخبگان جوان طراحی گردیده است که متناسب با فرمایشات رهبری معظم انقلاب به صورت علمی راهبردهای عملی برای تحقق جوانگرایی را با توجه به ظرفیت های قانونی پیشنهاد داده است که این طرح به صورت رسمی در آئین اختتامیه تقدیم دبیر اول هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهد شد تا در روند بررسی و تصویب در صحن عالی ترین نهاد قانونگذاری کشور قرار گیرد.
حجت الاسلام طهماسبی در انتها در خصوص پرسشی پیرامون برگزیدگان این دوره نیز پاسخ داد: در اختتامیه این دوره از یکی از مدیران استان اصفهان به عنوان مشعل دار توسعه تجلیل خواهیم نمود و همچنین از مقاله برتر و یک استارتاپ توسعه محور جوان همچنین یک فعال اجتماعی نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.
دکتر رضا اسماعیلی ، عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)و دبیر علمی گفتمان نیز در گفتگو با خبرنگار این رسانه توجه ناکافی به توسعه پایدار در ابعاد زیست محیطی و اجتماعی و فرهنگی را یکی از کاستی های برنامه توسعه در ایران دانست.اسماعیلی رویکرد این دوره را تولید محتوا و همکاری با نهادهای برنامه ریز در سطح کلان کشور خواند و گفت: به واسطه زحمات کمیسیون های علمی دبیرخانه، طرف مشورت مرکز مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفتیم و توانستیم در تدوین سند برنامه هفتم توسعه کشور نیز سهیم باشیم. بنا به گفته دبیر علمی ارایه الگوهای توسعه پایدار در جمهوری اسلامی ایران بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت نقش جوانان در توسعه پایدار و ترویج گفتمان توسعه پایدار و نهادینه کردن ان براساس اموزه های اسلامی و متناسب با مقتضیات اجتماعی و فرهنگی و محیطی در رنگین کمان ایران اسلامی است.
دکتر رضا اسماعیلی ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان افزود؛ کمیسیون اقتصادی دبیرخانه با مدیریت مهندس نوید ادریس نیز در این دوره با برگزاری چند کارگاه موفق توانستند کسب و کارهای نوپارا با آموزش و مشاوره بارور کرده و سکوفا سازندکه خود اقدامی مهم در راستای اقتصاد دانش بنیان و نهادینه کردن ان به شمار می رود.
دبیر علمی گفتمان همچنین از سرکار خانم امین پور رئیس کمیسیون محیط زیست و سرکار خانم خرمی رئیس کمیسیون فرهنگی تقدیر و تشکر کرده و گفت: برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم در دوره آینده محتواهای تولید شده را در غالب یک برنامه تلویزیونی ارائه کنیم.
لازم به ذکر است آئین چهارمین دوره گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری پنجشنبه مورخ ۴ دی ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۸ با صورت محدود برگزار خواهد شد.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x