اجتماعی استان جنوب دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر

فرماندار استهبان: عزاداری محرم در سایه رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار میشود

فرماندار استهبان با اشاره در پیش بودن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود چرا که سلامتی جامعه یک امر اساسی است.

فرماندار استهبان در دیدار با اعضای جدید کانون مداحان استهبان و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: طبق مصوباتی که در ستاد ملی کرونا تدوین می‌شود، نحوه اجرای برنامه‌های امسال ماه محرم به استان‌ها  و شهرستان ها ابلاغ شده و اولویت در اجرای این برنامه، حفظ سلامتی و بهداشت عمومی است که در صورت رعایت موارد بهداشتی مراسم شایسته و بدور از هر گونه آسیب و مشکل برگزار خواهد شد.

به گزارش دریافتی از روابط عمومی فرمانداری استهبان، این مسئول  با اشاره به اینکه فرهنگ عزاداری برای امام حسین (ع) هویت و فرهنگ غنی و ریشه دار ملت ما را شکل می‌دهد تصریح کرد:  متأسفانه در شرایطی قرار داریم که مرگ ناشی از بیماری کرونا بر زندگی مردم سایه انداخته است برای همین باید به رویدادهای گسترده و ظرفیت عظیم مانند محرم عالمانه پرداخته شود. و روش ما در برگزاری مراسم روش نو وبدیعی باشد که تضمین کننده سلامت مردم نیز باشد

وی در راستای انسجام برنامه‌های مذهبی و صیانت از جایگاه مداحی گفت: مداحان شاخص، شهیر و پیشکسوت باید با همدلی و هم افزایی با تصمیمات و سیاست‌های مناسب، مسائل و مشکلات حوزه مداحی  را شناسایی و رفع کنند و در ارتقای این جایگاه خطیر و دوری از بدعت های غلط درعزاداری ومداحی تلاش کنند.

فرماندار استهبان همچنین در این نشست انتخاب اعضای کانون را با ترکیب جدید انتخابی موفق و امیدوارانه برای شهرستان قلمداد نمود.

احمدرضا کمالی سروستانی با تبریک انتخاب اعضا،  این دیدار را در آستانه محرم به فال نیک گرفته و با بیان اینکه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)  ریشه در اعتقادات دارد گفت: با این حال حفظ سلامت مردم اولویت نخست است و تلاش  شود با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی که نظارت و حسن اجرای آن برعهده  اداره‌ تبلیغات اسلامی است وبا همکاری هیئات مذهبی صورت میگیرد، مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر به بهترین نحو و با تلفیقی از شور وشعور برگزار شود.

استهبان از شهرستان های شرقی استان فارس در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x