اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر مرکزی

معاون درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: برپایى نشست هاى خانوادگى و ساده انگارى آن از عوامل اصلى شیوع بیمارى کرونا

معاون درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: برپایى نشست هاى خانوادگى و ساده انگارى آن از عوامل اصلى شیوع بیمارى کرونا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز؛ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برپایى نشست هاى خانوادگى و ساده انگارى آن از عوامل اصلى شیوع بیمارى کرونا مى باشد.

دکتر قاسم جان بابایی دیروز در حاشیه بازدید از بخش مراقبت ویژه بیماران کرونایى در شیراز با بیان اینکه انتظار مى رود مردم در راستای کاهش خسارت‌های این بیماری به جامعه پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند، خاطر نشان کرد: خدمات رسانى به بیماران مبتلا به کرونا در مقایسه به سایر بیماران هزینه بیشترى دارد بر این اساس و با هدف کاهش خسارات مالى به بیمارستان ها مى بایست سیاست هاى مناسبى اتخاذ گردد.

وى در عین حال یاد آور شد: در جهت بررسی مطالبات و ارزیابی خسارت‌ هاى یاد شده اقدامات لازم صورت گرفته از این رو با کمک از صندوق توسعه ارزی براى جبران خسارت‌های وارده به بیمارستان‌ ها در تلاش هستیم.

به باور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى از جمله دستاوردهاى مثبت بیمارى کرونا توسعه زیرساخت‌ هاى درمان در سطح کشور بوده است به همین دلیل او تأکید کرد: هم اکنون علاوه بر توسعه زیر ساخت‌ ها، شاهد تولید دستگاه‌های کمک تنفسی در کشور با همکارى شرکت هاى دانش بنیان بوده ایم.

این مقام مسؤل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى با اشاره به افزایش یک هزار و ۵۰۰ تخت‌ های ویژه در بیمارستان‌های کشور اضافه کرد: بیمارى کرونا موجب توسعه زیر ساخت‌ها در بیمارستان‌های کشور و همچنین توسعه آنها و افزایش کار حرفه اى کادر درمان شد.

جان بابایى با اشاره به این نکته کاهش ضریب نفوذ بیماری مورد توجه قرار دارد، خاطر نشان کرد: از جمله برنامه ها استفاده از مگا icuها در سطح بیمارستان‌ ها مى باشد که به زودی در همه بیمارستان‌ های سراسر کشور به مرحله در خواهد آمد تا زمینه ساز کاهش بیماران بخش هاى مراقبت هاى ویژه در سطح بیمارستان شود.

او در ادامه به موفقیت هاى دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از دانشگاه‌های موفق در حوزه بیمار شناسی و قرنطینه بیماران در بدو شیوع بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: متأسفانه در یک ماه گذشته به دلیل سهل انگارى و ساده انگارى، آمارهاى ابتلاى مردم فارس به کرونا رو به افزایش بوده است.

صفدر دوام

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x