اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کتاب مجموعه اشعار «تا ماه پر کشیدم» سروده سحر اژدم‌ثانی در تهران رونمایی می‌شود

کتاب مجموعه اشعار «تا ماه پر کشیدم» سروده سحر اژدم‌ثانی در تهران رونمایی می‌شود

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، کتاب مجموعه اشعار «تا ماه پر کشیدم» سروده سحر اژدم‌ثانی با حضور تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و دیپلمات در ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز جمعه ۲۷ دی ماه جاری در تهران رونمایی می‌شود.
کتاب «تا ماه پر کشیدم» دومین مجموعه شعر سحر اژدم‌ثانی به سبک سپید سروده شده و توسط نشر «ایجاز» چاپ و منتشر شده است؛ بیشتر اشعار آن با مضمون صلح جهانی و چندین شعر اجتماعی، عاشقانه و حقوق زنان را نیز به خود اختصاص داده شده است. مراسم رونمایی این اثر ادبی قرار است با حضور تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و همچنین چندین سفیر کشورهای مختلف اروپایی در ایران، در ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز جمعه ۲۷ دی ماه جاری در شهر تهران، خیابان پاسداران، بوستان ۹، پلاک ۱۱۹، طبقه همکف برگزار شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.
کتاب «تا ماه پر کشیدم» شامل ۸۶ قطعه شعر؛ که به سبک سپید سروده شده‌ و مجید سعیدی عکس و بهرنگ نامداری گرافیک آن را بر عهده داشته‌اند. تاکنون دو شعر این مجموعه، دو جایزه ادبی جهانی را تصاحب کرده‌اند.
قطعه «جهان رویایی» در ورژن دکلمه با شعر و صدای سحر اژدم‌ثانی و آهنگسازی و تنظیم «جُوانی آمیگتی» Giovanni Amighetti آهنگساز سرشناس ایتالیایی؛ از قطعات اصلی آلبوم «جهان رویایی» از کتاب مجموعه اشعار «تا ماه پر کشیدم» دو ماه قبل، منتشر شد.
در اواخر سال ۲۰۱۹، سحر اژدم‌ثانی با دو شعر در مورد صلح جهانی به نام‌های «جهان رویایی» Dreamy World و «درد» The Pain به عنوان نخستین و تنها نماینده ایران در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر آتن در کشور یونان شرکت کرد و به مرحله فینال این رویداد معتبر ادبی راه یافت و در نهایت، برنده این دوره از جشنواره شد.
سحر اژدم‌ثانی دانش‌آموخته رشته باستان شناسی از دانشگاه تهران، همچنین شاعر، ترانه‌سرا، موزیسین، عکاس و نویسنده نیز می‌باشد و دو کتاب مجموعه اشعار «فصل پنجم زمین» و «تا ماه پر کشیدم» که به سبک سپید سروده شده‌اند، از وی منتشر شده است و مجموعه «ترانه‌های انگلیسی» را نیز در دست انتشار دارد.
اژدم‌ثانی سال گذشته، با اثری به اسم «رهایی» برنده جشنواره بین‌المللی عکاسی «سیاه و سفید» Black & White در یونان شد و امسال نیز، با ترانه انگلیسی با نام «سانسور» Censorship که با نام «این زن» در کتاب مجموعه اشعار «تا ماه پر کشیدم» منتشر شده است؛ در جشنواره بین‌المللی «صدای وحشی» WILDsound Festival نیویورک در کشور آمریکا در بخش شعر اجتماعی به عنوان نخستین ایرانی برنده جایزه این رویداد ادبی انتخاب شد.
اخیراً اتحادیه جهانی عکاسی Global Photographic Union برای نخستین بار؛ سحر اژدم‌ثانی هنرمند عکاس ایرانی را به عنوان نماینده این مرکز معتبر هنر عکاسی در کشور معرفی‌ کرد. این اتحادیه، در کنار فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) FIAP؛ به عنوان دو قطب عکاسی در جهان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x