اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

یک شوخی ساده استاد ایرانی دانشگاه آمریکا در مورد جنگ ایران و آمریکا در سرزمین آزادی منجر به اخراج این استاد دانشگاه شد !!

یک شوخی ساده استاد ایرانی دانشگاه آمریکا در مورد جنگ ایران و آمریکا در سرزمین آزادی منجر به اخراج این استاد دانشگاه شد !!  

پایگاه خبری احوال نیور، یک استاد دانشگاه ماساچوست پس از انتشار مطلبی طنز در خصوص پاسخ موشکی جمهوری اسلامی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، از سمت خود اخراج شد.

به گزارش سرویس ترجمه پایگاه خبری احوال نیوز،  به نقل از نیویورک تایمز، در حالی ادعای آزادی بیان در محیط دانشگاهی مطرح می شود یک استادیار دانشگاه ماساچوست روز پنجشنبه و پس از انتشار مطلبی طنز در صفحه شخی خود در فیس بوک اخراج شد. وی در مطلب خود بااشاره به پاسخ موشکی ایران علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق(پایگاه عین الاسد)، عنوان کرده که ایران می تواند سایت های آمریکایی دیگری را برای بمباران انتخاب کند!

 

آشین فنسی، در تاریخ ۵ ژانویه در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت «رهبری ایران باید لیستی از ۵۲ سایت میراث فرهنگی محبوب آمریکایی ها که قصد حمله به آنها را دارد در توئیتر منتشر نماید. وی «فروشگاه آمریکا در مینه سوتا» و «اقامتگاه کارداشیان» را نیز به عنوان نمونه ای از این سایت های فرهنگی پیشنهاد می دهد. ای کاش ایران هم خانه “کیم کارداشیان” را هدف قرار می‌داد !
( کیم کارداشیان به دلیل داشتن رکورد بزرگترین باسن در میان هنرپیشگان زن ، معمولاً مورد شوخی و طنز سایر اقشار آمریکا قرار می گیرد)

وی این مطلب را در پاسخ اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه اگر ایران به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، پاسخ دهد ایالات متحده ۵۲ سایت فرهنگی در خاک جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار می دهد، منتشر کرده است. فنسی مدتی بعد پیام منتشر شده خود را حذف کرد اما این پیام در شبکه های اجتماعی پخش و دست به دست شده است.

هیئت امنای کالج بابسون این سخن استاد ایرانی تبار را مصداق حمایت از دشمن ! جنگ طلبی ! خشونت علیه ملت خود ! و دهها اتهام دیگر قرار داده و بلافاصله و بدون اخطار یا احضار ایشان را اخراج کرده است .

آقاى اشین اعلام کرده است که این تنها یک شوخی زیرمجموعه حق آزادی بیان بوده! و پست خود را نیز پاک نموده و عذرخواهى کرده و تقاضای تجدید نظر خواهی و دفاع از خود داده ! اما مقامات دانشگاه حتى ارائه لایحه تجدیدنظرخواهی اورا نپذیرفته اند و گفته اند اخراج او قطعى است!

در ایران ما هم جلوی دانشگاه امیرکبیر و شریف ،هم دانشجو و هم غیر دانشجو ،همان ها که با پول و خون ملت درس میخوانند ، و هم نوچه هاى “سفیر خیس” انگلیس ! هرچه در دهانشان آمد به سرداری که هنوز خون کفنش خشک نشده ، نثار کردند! و هنوز هم طلبکارند !

هرچند اینجا ایران است و سرزمین مهر کوروش است و نجابت سیاوش و عزاى حسین ! سرزمین گذشت است و آیین مهر ! اما تف به روی بی غیرتها و بی شرفهایى که جدا از خوب و بد حکومت ! لااقل قدر سربازی که بدنش براى دفاع از آنها تکه تکه شده را نمی‌دانند !

خبر اصلی را در نیویورک تایمز ببینید.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x