آذربایجان غربی اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب قم مرکزی مرکزی

تعطیلی بیشتر مدارس کشور در روز یکشنبه ۲/ ۱۰/ ۱۳۹۸ به علت آلودگی هوا و شیوع آنفولانزا

 

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس کشور یکشنبه اول دی ۹۸ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، ازمشرق، با بارش برف و باران در برخی از شهرها، افزایش آلودگی هوا و همچنین شیوع آنفولانزا در کشور شاهد تعطیلی مدارس خواهیم بود و مشرق اخبار لحظه ای آخرین وضعیت تعطیلی مدارس کشور فردا یکشنبه اول دی ۹۸ را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

مدارس شهرستان اراک فردا تعطیل است

با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر اراک مدارس شهرستان اراک فردا تعطیل اعلام شد.

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای اراک فردا یکشنبه اول دی ماه تمامی مدارس  شهرستان اراک  شهر و روستا در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

همچنین به دلیل تداوم آلودگی هوا واحدهای پیش دبستانی، آموزشگاه های زبان و مراکز ورزشی خصوصی و دولتی تعطیل است.
امروز نیز مدارس ابتدایی شهر اراک به علت آلودگی هوا تعطیل بود.

مدارس استان قم در روز یکشنبه تعطیل شد

اداره کل مدیریت بحران استاندار قم اعلام کرد مدارس استان قم در روز یکشنبه تعطیل است.

به پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوا وبا موافقت استاندار قم تمام مدارس در تمام مقاطع تحصیلی، پیش دبستانی‌ها، مهد کودک‌ها فردا یک شنبه مورخ یکم دی ماه تعطیل است.

این گزارش حاکی است ادارات دولتی و دانشگاهها تعطیل نیست.

آلودگی هوا این‌بار همه مدارس اصفهان را تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مقاطع تحصیلی شهر اصفهان و برخی از مناطق استان به علت آلودگی هوا خبر داد.

منصور شیشه‌فروش، شنبه‌شب به مصوبه‌ کارگروه ویژه آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر پایداری جوی، کارگروه اضطرار آلودگی هوای مدیریت بحران استانداری اصفهان همه مقاطع تحصیلی و مهدهای کودک در مناطق ششگانه آموزش و پرورش اصفهان، زرین شهر، فولادشهر، فلاورجان، پیربکران، مبارکه، شاهین‌شهر، برخوار، خمینی‌شهر، نجف آباد فردا تعطیل است.

وی بیان کرد: همچنین فردا مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی شهرهای کاشان و آران‌وبیدگل نیز تعطیل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: این کارگروه مصوبه‌های دیگری هم در زمینه جلوگیری از انجام فعالیت ورزشی انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط‌های باز و رعایت الگوی مصرف سوخت از سوی مشترکان داشت.

وی بر ضرورت خودداری از تردد با وسایل نقلیه شخصی به ویژه در محدوده‌های ترافیکی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از سوی شهروندان تاکید کرد.

بنابر توصیه کارشناسان، شهروندان و به ویژه گروه‌های در معرض خطر و حساس مانند کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می‌کند، توصیه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را به کار گیرند و در صورت امکان از حضور و فعالیت در مکان‌های باز خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

مدارس ابتدایی کاشان و آران وبیدگل در اول دی تعطیل شد

به دلیل  آلودگی هوا مدارس شهرهای کاشان و آران وبیدگل در مقاطع مهدکودک، پیش دبستانی و ابتدایی فردا اول دی ماه تعطیل شد.

با توجه به استمرار آلاینده های هوا و با تصمیم کارگروه اضطرار  آلودگی هوا مدارس شهرهای کاشان،و  آران وبیدگل در مقاطع مهد کودک، پیش دبستانی و ابتدایی در اول دی ماه  تعطیل اعلام شد.

تعطیلی اول دی ماه مدارس در شهر کاشان در حالی برای دومین روز متوالی صورت می گیرد که به دلیل آلودگی هوا در آذرماه ۴ مرتبه تعطیل شده بود.

هوای کاشان تا ساعات ۱۹  امشب ۳۰ آذر با شاخص  ۱۱۸ برای گروه های حساس ناسالم بود.

تعطیلی مدارس تبریز به علت آلودگی هوا

مدارس تبریز فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه) به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شد.

با تصمیم کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوا، با توجه به پایدار بودن وضعیت جوی شهر تبریز و به منظور پیشگیری از افزایش آلایندگی، روزهای یکشنبه و دوشنبه، مدارس شهرهای تبریز، سردرود و باسمنج در تمامی مقاطع تحصیلی، تعطیل خواهد بود.

کلیه مدارس تهران شنبه و یکشنبه تعطیل شد

در پی افزایش آلودگی هوا و پیش بینی ماندگاری این وضعیت در هوای تهران در هفته پیش رو، معاون عمرانی استانداری تهران، از تعطیلی کلیه مدارس شهر تهران و جنوب شرق استان تهران در روزهای شنبه و یکشنبه (فردا و پس فردا) و همچنین اجرای طرح زوج و فرد از در منزل خبر داد.

محمد تقی‌زاده، با اشاره به برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی تهران گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری وضعیت جوی طی روزهای آینده و افزایش غلظت آلاینده‌ها و شاخص کیفیت هوا، تمامی مدارس شهر تهران و جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت و ری در کلیه مقاطع در دو نوبت صبح و عصر برای روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود.

وی گفت: همچنین در این دو روز طرح زوج و فرد از در منزل اجرا خواهد شد.

معاون استاندار تهران در ادامه به ممنوعیت تردد کامیون‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه در تهران اشاره کرد و افزود: علاوه بر ممنوعیت تردد کامیون‌ها فعالیت‌های عمرانی و معادن شن و ماسه تعطیل خواهد بود. همچنین کلیه فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز تا اطلاع ثانونی ممنوع خواهد بود.

تقی‌زاده همچنین اعلام کرد که کلیه امتحانات آموزش و پرورش در شهرستان‌های استان تهران در هفته پیش رو، به هفته آینده موکول خواهد شد.

تقی‌زاده از همه شهروندان و بویژه گروه‌های حساس درخواست کرد که از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

پیش از این شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرده بود که امروز جمعه ۲۹ آذر ماه در بیشتر مناطق پایتخت، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه جمعه ۲۹ آذر ۹۸ علی‌رغم کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از پایداری نسبی جو، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته است.

همچنین آسمان صاف و برقراری وارونگی دما در ساعات بعدازظهر، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و در برخی مناطق کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند. در شامگاه جمعه نیز پیش‌بینی می‌شود با افزایش حجم ترافیک، بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد. با این‌ حال در ساعات پایانی جمعه با افزایش نسبی سرعت باد تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح روز شنبه ۳۰ آذر ۹۸ نیز با آغاز تردد خودروها در اولین روز هفته، شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در بیشتر مناطق پایتخت خواهیم بود؛ هرچند باوجود شرایط مساعد جوی در ابتدای روز، نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار است. عدم وزش باد مؤثر در طی روز نیز سبب می‌شود پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند. در عین حال در اواخر وقت شنبه با تداوم پایداری جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x