اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تاتر آن سوی آینه در اصفهان به روی صحنه رفت / تاتر رو به افول نیست . آن سوی آینه ؛ تاتری برای دیدن

 تاتر آن سوی آینه در اصفهان به روی صحنه رفت / تاتر رو به افول نیست . آن سوی آینه ؛ تاتری برای دیدن

 

تاتر کلمه ایی است که به ریشه کار بازخواهد گشت . ریشه ایی به قدمت اصفهان که ، خواستگاه هنر و دوستدار هنر پروران است .

باید به قبل بازگشت و، تاتر را در کوچه پس کوچه های شهر جستجو کرد . از زمانی که تاترعروسکی با عروسکهای خوب و بد آغاز می شدندو، صدای خنده کودکان همراه با آوازعروسک گردانان  به اوج می رسید.

واما درزمان حال هنرمندان قلمهایشان را برخواهند داشت تا از مردمی بنویسند که در شهرشان زندگی می کنند و، از دردهایی  بگویند که زبان درطنزدارد و خنده بر لب و ، اشک در چشم می آوردو،درگامی دیگر درد مشترکی خواهد بود که،  آدمی را به فکر می اندازد که،  آیا زندگی اوهم اینچنین است .

در تاتر گاهی زمان بازخواهد گشت و ، بدی به خوبی تبدیل خواهد شد و جایی تمام شک ها به یقین ، ترسها به شادی ، درحالیکه زندگی سراسر شادی و، یقین ، خوبی ، ترس ، شک است .

نگاهی روشن و مثبت قادر خواهد بود نگرشها را تعقییردهد و از طنز واقعیت هایی  را برداشت کند که به مثال زندگی ، همیشه جاری و در حرکت خواهد بود. تاتر تا وقتی ضرورتی اجتماعی است چراغ آن هرگز خاموش نمی شود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز  ، در روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه سال جاری نشست خبری اصحاب رسانه با بازیگران تاتر آن سوی آینه برگزار شد .

 

این تاتر که ، با موضوعی  اجتماعی و،  روانشناسی در موردخانوادها آماده اجرااست . با کارگردانی لیلا پرویزی و با بازیگری فرشاد فهیمی ، بهنام شمسایی ، سمانه ابراهیمی و  ،شادی برقعیان، از ۱۴آذر تا ۱۳دیماه در سالن سیتی سنتر سپاهان شهر اصفهان سالن۶  به روی صحنه خواهد رفت .

لیلاپرویزی کارگردان تاتر گفت : آغاز تمرینات این تاتر حدود ۶ ماه طول کشیدو تغییر موقعیتهای  مکانی که،  قرار بودانجام شود تعقییرات متفاوت زیادی به وجود آورد.

پرویزی ضمن خروجی نمایش اینگونه تاترها بیان کرد :خروجی در ظاهر طنز است و نشان  دهنده دغدغه های اجتماعی بعنوان یک کارگردان می گویم : در هر خنده ائی چالشی را مطرح خواهیم کرد

که ما در زندگی با آن دست به گریبان هستیم مثل ازدواج که بهترین اتفاق است با، دغدغه هایی  بسیار که تمام زوجها پیش رو خواهند داشت مانند ، نوعی  مبتلاشدن  به رخوت و رکود زندگی که ، در حقیقت این اجرا موقعیت خانوادها  را نشان خواهد دادو ،  راهکارهای مناسبی پیش راه خواهد گذاشت .

وی افزود : متاسفانه از این تعداد  نمایش ها کم است شاید به دلیل عدم  رغبت نمایشنامه نویسان یا توانی که  درحد نوشتن اینگونه مطالب نخواهد بود.  این کاربه  نظر من و تمام اعضای گروه یک  ضرورت است و  صحبت با روان شناسان هم انجام شد و همه موافق کردند .

فرشاد فهیمی از بازیگران تاتر بیان کرد : تاتر برنامه ایی  اجتماعی و  ، خانوادگی تا بخشهایی کمدی بیان کننده گوشه ایی از زندگی و چالشها بحرانهای مسیرآن با انسانهای متاهل و میان سال  که،  نقش (دنیل )رامن اجرا می کنم که ، مردی۵۵ ساله و ، نماینده انسانهای متاهل و ،  میانسالی است  که ، دچار چالش خواهند شد و این کار ترجمه تینوش نظم جو بوده که درباره انسانهای  پیرامون خود و جهان اطراف  را به درستی می شناسند.

عدم هیجان، احساس  شاد زندگی  نکردن و حس از دست دادن فرصتها باعث می شود دنیل با زن جوانی ازدواج کند و ادامه داستان

پایگاه خبری احوال نیوز ، برای عوامل این نمایش توفیق آرزو می کند.

رویا مردانی

انتهای پیام/*

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x