اجتماعی استان جنوب فارس یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ابداع یک قانون جدید در مدیریت زمان توسط معلم شیرازی / حسن همیشه بهار (hassan hamishebahar)

ابداع یک قانون جدید در مدیریت زمان توسط معلم شیرازی / حسن همیشه بهار (hassan hamishebahar)

قانون طلایی ۱۰۰۸۰ چیست؟

Golden Rule 10080 on Time Management

قانون طلایی ۸۰-۱۰۰ یا هفته موثر (Effective week) مختص مدیریت زمان است که به تازگی توسط یک فرد ایرانی اهل شیراز به نام حسن همیشه بهار (hassan hamishebahar)  ابداع شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه سراسری احوال نیوز وی یک معلم تربیتی (Educational teacher) باسابقه است و تاکنون به عنوان مشاور، مدرس و مربی مهارتهای زندگی، صدها کارگاه آموزشی و توانمندسازی در سطح فرهنگسراها، کانونها و آموزشگاههای کشور برای خانواده ها برگزار کرده است.

وی همچنین مدیر مسئول یک موسسه فرهنگی هنری (Artistic Cultural Director) است که در سابقه او نویسندگی ، روزنامه نگاری، روابط عمومی، فیلم سازی و مجری همایش ها دیده می شود.

او با اختراع قانون ۱۰۰۸۰ و اضافه کردن به قوانین طلایی مدیریت ( هدف ، اولویت ، پارتو ، پومودو رو ، اصل ۹۰ ، Big 3 ، تکنیک عمل سریع ، kiss ،۴d،  و تکنیک های کاربردی مانند Gtd ، Pomodoro ، Time Boxing به گونه ای دیگر به زمان می اندیشد.

او معتقد است بسیاری از مردم زندگی خود را از روز شنبه معروف آغاز می کنند و پس از تلاش و تکاپو عصر پنج شنبه به علت خستگی هفتگی از پا می افتند و جمعه را استراحت می کنند تا بتوانند هفته خوبی را آغاز کنند و مجدد روز از نو روزی از نو.

 

قانون ۸۰-۱۰۰ که به قانون “هفته مؤثر Effective week” نیز نامگذاری شده است در تعریف اولیه خود می گوید: اگر هر هفته را ۷ روز ۲۴ ساعته لحاظ کنیم و آن در ۶۰ دقیقه ضرب کنیم ما با ۱۰۰۸۰ دقیقه وقت طلایی روبرو هستیم.

اگر بتوانیم این زمان را مدیریت کنیم و با نوشتن برنامه ها، برنامه ریزی، هدف گذاری و اولویت بندی به اجرای آن اقدام کنیم هفته مؤثری را آغاز و به پایان خواهیم رساند.

یکی از عمده ترین مسائلی که همه ما آدمها با آن روبرو هستیم عدم کنترل صحیح زمان و وقت است. اینکه وقت نداریم، وقت نشد، گرفتاریم، نمی رسیم و کاش وقت بود از جمله بهانه هایی است که همیشه برای توجیه خود بیان می کنیم.

قانون ۱۰۰۸۰ معتقد است اگر برای هر کاری برنامه ریزی کنیم و در برنامه هفته خود بگنجانیم حتما خواهیم توانست که برای انجام آن هم اقدام کنیم و هیچ وقت هم از کمبود زمان گلایه نمی کنیم.

قانون هفته موثر Effective week همچنین یه نکته کلیدی در خود نهفته است که برای هر کسی می تواند یک سرنخ یا یک تلنگر باشد  و آن هم بحث “نوشتن” است که در قرآن کربم بدان سوگند یاد شده  (ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ ن، سوگند به قلم و آنچه می نویسند، سوره ۶۸ القلم/ جزء ۲۹) و همچنین امام علی (ع) می فرمایند: اِضاعَهُ الفُرصَهِ غُصَّهٌ از دست دادن فرصت‌های خیر، برای انسان مایه غم و اندوه است. (نهج‌البلاغه، کلمه ١١۴)

در این قانون تاکید شده است که بنویسید تا برایتان اتفاق بیفتد. Write to make it happen for you

مبدع این قانون، با تدوین یک کاربرگ تلاش می کند تا مخاطب را به نوشتن برنامه هفتگی خود تشویق نماید تا زمانی که نوشتن به شکل یک عادت روزانه موثر درآید. وی همچنین در بخشی از این اوقات طلایی هفتگی، پیشنهاداتی را به علاقه مندان ارائه کرده است.

همیشه بهار سعی کرده است با مهارت آموزی قانون ۱۰۰۸۰ به مدیران خانه یا همان زنان خانه دار به آنها بفهماند که بچه ها الگوپذیری قوی از والدین خود دارند و پدر و مادرها با انجام این عمل می توانند این فرهنگ را در بچه ها نهادینه کنند.

اجرای قانون ۱۰۰۸۰ برای هر کسی که به موفقیت فکر میکند لازم و ضروریست زیرا راز موفقیت امروز در عادتهای موثر روانه شما نهفته است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر عباس جعفری

سلام

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x