اجتماعی استان اقتصادی جنوب فارس

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی: از احداث سایه بان در انجیرستان ها حمایت میکنیم

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی:

از احداث سایه بان در انجیرستان ها حمایت میکنیم

طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در امور باغبانی در سفر به شهرستان استهبان  گفت: سایه بان انجیر،چون درخت پراکنده است هزینه بر است و نیاز به تعامل با بانک کشاورزی دارد که شرایط دریافت وام را تسهیل کند و وزارت جهاد کشاورزی نیز از آن حمایت میکند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز وی که چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه به استهبان سفر کرده بود گفت: از احداث سایه بان را حمایت می کنیم و در این مسیر آماده پرداخت تسهیلات ۷ درصد داده  هستیم چرا که  احداث سایه بان کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب را بهمراه دارد و با توجه به شرایط حساس کشور از منظر کمبود منابع آبی بسیار حایز اهمیت است.

وی گفت: جاده بین مزارع و باغات دیم مشمول اعتبارات استانی است و باغداران این موضوع را مورد توجه داشته باشند.

این مسئول افزود: مبحث آب شیرین کن ها مربوط به وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست است که در استان باید پیگیری شود ضمن اینکه وزرات جهاد کشاورزی نیز پیگیر این مساله است.

وی با حمایت از کشت گیاهان دارویی خاطرنشان ساخت : در بحث کشت گیاهان دارویی متقاضیان می توانند از طریق سامانه سیتا وام ۷ درصد دریافت کنند و گامی مهم در مسیر خود اشتغالی بردارند چرا که ظرفیت این امر در منطقه وجود دارد.

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی در ادامه به ضرورت کشت های گلخانه ای اشاره کرد و گفت:  احداث گلخانه، تغییر کاربری محسوب نمی شود وبسیاری از استعلام ها در جهت تسهیل صدور مجوز، حذف شده اند که می تواند کمک شایان توجهی به متقاضیان باشد.

استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x