حقوق بشر حوادث دین و اندیشه

مرحله اول رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج آغاز شد/۲ نامه اقتصادی به رئیس‌جمهور نوشته‌ام

رئیس سازمان بسیج در نشست خبری:

مرحله اول رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج آغاز شد/۲ نامه اقتصادی به رئیس‌جمهور نوشته‌ام

خبرگزاری فارس: مرحله اول رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج آغاز شد/۲ نامه اقتصادی به رئیس‌جمهور نوشته‌ام

سردار غلامحسین غیب‌پرور از برگزاری مرحله نخست رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج «سپاهیان حضرت محمد رسول الله۲» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، سردار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج «سپاهیان حضرت محمد رسول الله۲»، گفت: ۳۸ سال از دوران دفاع مقدس گذشت و امسال هفته دفاع مقدس را در چهلمین سال  پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: این انقلاب یک روز را بدون دشمنی مستکبران سپری نکرده است و در مقابل همه خطوط باطل یک نه محکم گفته و پای آن ایستاده است.

رییس سازمان بسیج با بیان اینکه بنا شد در چهلمین سال انقلاب «بسیج» یک کار فوق العاده و نو انجام دهد، اظهار داشت: عملیات بزرگ بسیج از دیروز آغاز شده و مرحله اول آن تا ۲۹ شهریور ادامه می‌یابد و مرحله دوم هم در هفته دفاع مقدس انجام می‌گیرد.

غیب پرور به اهداف این رزمایش اشاره کرد و گفت: اهداف این کار بزرگ کشوری، امید بخشی مردمی و‌ مایوس سازی دشمن و‌اعلام تعامل با همه دستگاه هایی است که خواستار همکاری با بسیج هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس یک اوج‌ اعزام رزمندگان داشتیم‌ به اسم‌ اعزام رزمندگان سپاهیان محمد رسول الله؛ لذا تصمیم گرفتیم نام این رزمایش «سپاهیان محمد رسول الله ۲» باشد.

رییس سازمان بسیج افزود: در یک بخش رزمایش ۷هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر به سراسر کشور اعزام کرده ایم‌که کار جهادی خود را آغاز کرده‌اند و اعزام همزمان این‌ گروه‌ها یک هماهنگی سراسری لازم داشت که به خوبی انجام شد.

غیب پرور تصریح کرد: از طرف دیگر رزمایش همزمان هزار گردان بیت المقدس در جهت امنیت درونی کشور و در سراسر کشور آغاز شده که تا روز ۲۹ شهریور ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بعد از ۲۹ شهریور یک‌ توقف چهار روزه به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و‌ رژه ۳۱ شهریور خواهیم داشت و در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس اجتماع بزرگ سازماندهی شده ۷۰۰ هزار نیروی بسیجی را در مراکز بزرگ شهرها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اوج این تجمع در تهران خواهد بود، گفت: این  تجمع صدهزار نفری از بسیجیان سازمان یافته است که یک بارقه امید و نقطه قوت برای نظام خواهد بود و شعار این رزمایش وحدت و پیشرفت است تا بگوییم زمانی که پای ناملایمات و تهدیدات از سوی بیگانگان باشد صرف نظر از نگاه سیاسی همه ید واحده و پشت سر رهبری از نظام دفاع می‌کنیم.

غیب پرور «بسیج » را یک دنیای پر از ظرفیت دانست و ادامه داد: دوستان ما در بخش صنعت و کشاورزی و مهندسی عمران و پزشکی دارای حرف هستند؛ ما در حال حاضر  ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور داریم و امسال هم با وزارت صنعت درخصوص ۳۱ هزار پانصد واحد صنعتی تفاهم نامه داشتیم و ظرفیت بسیج پای کار آمده و امیدواریم که مسیر هموارتر شود و ظرفیت بسیج باور شود. مهار ریزگردها و کمک به زلزله زدگان  و ایجاد راه های روستایی از جمله حوزه هایی است که بسیج اقشار در آن فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه رژیم جعلی اسراییل عملکردش نسبت به انقلاب اسلامی و‌مردم مظلوم‌ منطقه کاملا روشن است، گفت: اگر می‌گوییم آنها کودک کش هستند و ما کمر بسته‌ایم که این رژیم را نابود کنیم سند و ادله داریم؛ حالا اگر کسی می‌گوید ما تهدید برای منطقه هستیم می‌تواند شواهد را بررسی کند. اسناد جنایات رژیم صهیونیستی را همه می‌دانند.

وی تصریح کرد: ما در رسیدن به اهدافمان کوتاه نمی آییم و شهدای ما گواه روشنی برای حرفهایمان هستند؛ مردم ما و منطقه و حتی خود دشمنان می‌دانند که تهدید اصلی کیست و کجاست اما امروز عملیات روانی سلاح برانی است، ما باید واقعیات را به سمع و نظر مردم برسانیم.

غیب پرور گفت: در جنگ اقتصادی از حدود چهار هفته قبل دوستان ما درخصوص مقابله با محتکران به میدان آمدند و من هم از بسیجیان درخواست کردم و در سراسر کشور لبیک گفتند و ۱۱۷۱ میلیارد تومان حجم کالاهای احتکار شده کشف شده توسط بسیج است که آهن آلات و فلزات و بعد خوراکی و بهداشتی و بعد لوازم خانگی و … از جمله این کشفیات است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این کالاها باید با تدبیر مسئولین به بازار بیاید و به دست مردم برسد، گفت: ما نه ادعای حل همه مشکلات اقتصادی را داریم و ادعای تصدی گری داریم بلکه می‌خواهیم بگوییم با روش های جهادی می‌توان کارها را انجام داد.

وی با بیان اینکه طرح های ائتلای بسیج را آغاز کردیم که یکی از آن طرح ها راه اندازی گشت‌های محله محور بسیج است، گفت: هشت ماه است این طرح راه‌اندازی و اجرا شده و این گشتها به نظر ما ایست‌های بازرسی را پوشش می‌دهد؛ ایست‌های بازرسی شاید برخی نگرانی ها را برای بعضی ایجاد می‌کرد البته ما ایست را کاملا تعطیل نکردیم اما معتقدیم که تاثیر گشت‌های محله محور بیشتر از ایست های بازرسی کف خیابان است، این گشت‌های محله محور بسیج «شبکه بزرگ رضویون» نام گرفته است.

غیب پرور به یگان فاتحین اشاره کرد و گفت: این یگان بسیجیان داوطلب و شهادت طلب هستند که برای مقابل تهدیدات سخت آموزش های ویژه ای دیده‌اند و همچنان مورد توجه ما هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان اظهار داشت: من ۲ نامه به رییس جمهور در خصوص مسائل اقتصادی نوشتم و‌‌ پاراف هم شده اما متاسفانه روی آن اقدام نشده و ما منتظریم تا ستاد اقتصادی از ما بخواهد تا برنامه هایمان را ارایه دهیم.

انتهای پیام/ *

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x