اصفهان اقتصادی تهران دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر

در ماجرای سیف، رئیس جمهور گوش شنوایی نداشت

حسینعلی حاجی‌دلیگانی

حاجی دلیگانی: این روزها انتظار می رود دولت با توجه به شرایط خطیر اقتصادی با کارشناسان و مدیران جهادی جلساتی را برگزار کند که متاسفانه کمتر شاهد تحقق این مهم بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه از نظر شما راهکارهای اقتصادی مدیران جهادی چون قالیباف تا چه  حد باید مورد توجه دولت قرار بگیرد گفت: اصلی ترین نیاز امروز کشور حفظ اتحاد در صحنه های اقتصادی و اجتماعی است. اصلی ترین الگویی که در حفظ اتحاد باید مورد توجه مسوولین  و مردم قرار بگیرد انسجام و تمرکزی است که در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوست که منجر به پیروزی در صحنه نبرد برابر دشمن بود. قطعا امروز شرایط می طلبد که در برابر اتاق جنگ امریکا و رژیم صهیونیستی از حضور مدیران قوی و جهادی استفاده کنیم تا بتوانیم بر توطئه ها و دشمنی هایشان فائق بیاییم.

وی دراین باره خاطر نشان شد: براساس اخبار وزارت خزانه داری و وزارت جنگ آمریکا با افزایش هشتاد کارشناس به جمع خود به دنبال گسترش فشارهای اقتصادی علیه ایران هستند تا بتوانند خواسته های خود را از راه جنگ اقتصادی و زیر فشار قرار دادن اقتصاد به کشور و ملت تحمیل کنند. بی تردید راهکار مقابله و به عبارت دیگر بی اثر کردن تحریم ها توجه و اهتمام جدی به نظرات کارشناسی اقتصادی و استفاده از مدیران  جهادی در حل مسائل و مشکلات است. این روزها انتظار می رود دولت با توجه به شرایط خطیر اقتصادی با کارشناسان و مدیران جهادی جلساتی را برگزار کند که متاسفانه کمتر شاهد تحقق این مهم بوده ایم.

حاجی دلیگانی با اشاره به  اینکه اگر دولت به راهکارهای جهادی توجه کند مشکلات حل می شود اظهار داشت: انتظار می رود دولت در هفته های آتی با برگزاری جلساتی همه  توان خود را معطوف به شنیدن و اهتمام به استفاده از راهکارهای گره گشایی کند که می توانند مشکلات اقتصادی را کاهش دهند.اگر دولت بتواند نقطه نظرات کارشناسان و مدیران جهادی را جمع بندی کند و بهترین راهکار را برای حل بحران های موجود از آن استخراج کند مسلما م یتوان به خروج از شرایط بحرانی پیش رو امیدوار بود.

وی در ادامه با تاکید بر انتخاب مدیران انقلابی در عبور دادن کشتی جنگی اقتصادی در شرایط کنونی گفت: دومین مرحله ای که دولت باید بدان توجه جدی داشته باشد انتخاب مدیرانی مرتبط با شرایط جنگ اقتصادی است. به نظر می رسد ویژگی های امروز اقتصاد کشور نیازمند جایگزین کردن مدیرانی است که بتوانند سکان کشتی اقتصادی کشور را در شرایط  جنگی در دست گرفته و آن را از بحران وبلا عبور کنند. مسلما نمی توان انتظار داشت مدیرانی این کشتی جنگ زده را از غرق شدن در دریای طوفانی اقتصادی نجات دهند که در زمان صلح اقتصادی نتوانستد بهره وری اقتصادی را افزایش داده و مثمر ثمر باشند. بی شک اگر دولت نتواند خود را با جنگ اقتصادی تطبیق دهد و آرایش مقابله با جنگ اقتصادی را طراحی نکند طبیعتا روزهای خوبی در انتظار اقتصاد کشور نخواهد بود. انتظار می رود مدیران ناکارآمدی که تا کنون غیر از ضربه زدن به بدنه اقتصاد کشور کارآیی نداشته اند از سوی رئیس جمهور کنار گذاشته شوند و جایگزین  آنها مدیرانی باشند که از چند عنصر غیرت ایرانی، شجاعت،  مایوس نشدن، ایثار کردن و در یک کلمه انقلابی گری و جهادی بودن برخوردار باشند.

وی بر سرکارماندن مدیران غیر انقلابی را زیان بار خوانده  خاطر نشان شد: قطعا مدیرانی که از چنین ویژگی هایی برخوردار نباشند اقتصاد کشور را تهدید می کنند بنابراین بر سرکار ماندن آنها در تضاد با منافع ملی و اقتصادی کشور است، کما اینکه خطر مدیریت اقای سیف بر بانک مرکزی را بارها به رئیس جمهور گوشزد کردیم و در یک نامه جمعی از ایشان خواستار حذف ایشان شدیم اما متاسفانه تا رساندن اقتصاد به مرز بحران کاری انجام نشد و آقای رئیس جمهور گوش شنوایی نداشت.

حاجی دلیگانی در پایان با تاکید براستفاده از مدیران جهادی و مطالبه مردم از این موضوع با اشاره به راهکارهای قالیباف گفت: قطعا توجه رئیس جمهور به هشدارهای کارشناسی منجر به عدم  از دست رفتن سرمایه های کشور و عدم وارد شدن خسارت به نظام می شد. قطعا اگر آقای رئیس جمهور گوش شنوایی داشت  نوزده میلیارد دلار ارز کشور صرف هزینه هایی نمی شد که اصلا ضرورتی نداشت و به کسانی سپرده نمی شد که اهل رانت و سوء استفاده از مردم باشند. فروش 57 تن طلا و بسیاری از سیاست های اقتصادی دیگر بود که با عدم کارشناسی کشور را دچار بحران های موجود کرد. لذا تا زمانی که مدیران غیر جهادی روی کار باشند و دولت اهتمامی به استفاده از مدیران  جهادی که خود را درعرصه های خطیر دفاع مقدس و ..نشان داده اند نداشته باشد نمی توان به پیروزی در جنگ اقتصادی امیدوار بود. انتظارمی رود آقای رئیس جمهور و وزرا پاسخگوی مطالبات انقلابی و جهادی مردم باشند و مدیرانی را روی کار بیاورند که مردم به آنها اعتماد دارند و می توانند مشکلات کشور را با کمترین صدمات حل نمایند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x