اجتماعی استان اصفهان حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان : طرح نصب ردیاب به خودرو برای افزایش قدرت کشف سرقت‌ها و جلوگیری از این امر از آبانماه در اصفهان به عنوان نخستین استان کشور اجرایی می شود.

سردار معصوم بیگی:

  فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: طرح نصب ردیاب به خودرو برای افزایش قدرت کشف سرقت‌ها و جلوگیری از این امر از آبانماه در اصفهان به عنوان نخستین استان کشور اجرایی می شود.

تجمعات شهرک امیرکبیر کشته نداشت/کشف تخلف ارزی ۸۹۴ میلیارد ریالی از یک شرکت تجاری

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری و مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای بزرگوار ایران اسلامی را گرامی می داریم که هرچه داریم از شجاعت، ایثار و جان‌فشانی گران سنگ و جامعه ایثارگری است به ویژه یاد و خاطره و فداکار شهدای خبرنگار و اصخاب رسانه از جمله شهید صابری را ارج می‌نهیم.

و نامگذاری روز شهادت شهید محمود صارمی به نام روز خبرنگار بسیار با سلیقه بوده و ما همواره سعی داشتیم قدردان فعالیت خبرنگاران باشیم.

وی افزود: یک روز در یک سال به نام روز خبرنگار نامیده شده است و چه زیباست که روزی که شهید صابری بر سر پیمان جان خویش را تقدیم کرد به این نام نهاده شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: شان این جلسه صرفا برای تقدیر از خبرنگاران است، هرچند معتقدم که اهمیت و جایگاه خبرنگار و شغل خطیر و حساس آنها می ‌طلبد که مکرر از زحمات این قشر تاثیرگذار و زحمت کش تقدیر شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران چشم بینا، زبان ساده، گوش شنوا و حلقه وصل و اتصال مردم و مسئولان هستند که رکن کار آنها یعنی امانتداری ویژگی ممتاز و بارزی است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تجمعات اخیر اصناف در شهرک صنعتی امیر کبیر کشته نداشت و مطالبات این اصناف نیز عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،  سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران با جان‌فشانی همه لحظهها را ثبت می‌کنند،

وی تجلیل از خبرنگاران را وظیفه سنگینی دانست و افزود: نه تنها خبرنگاران گوش شنوا و چشم بینای جامعه هستند بلکه حلقه وصل مردم و مسئولان بوده و با رویکرد وفاق و آرامش، افزایش امنیت را در جامعه دنبال می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هر سازمانی که پاسخگو باشد به بلوغ رسیده است، ادامه داد: در نیروی انتظامی استان اصفهان این رویکرد را به صورت اساسی دنبال می‌کنیم.

سردار معصوم بیگی ،  به عملکرد چهار ماهه انتظامی استان اصفهان در حوزه قاچاق کالا گفت: در این زمینه پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان بیش از ۱۰۰ درصد و پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۲۲ درصد رشد داشته که این امر بیانگر رویکرد انتظامی استان در حوزه کشف قاچاق عمده است.

سردار معصوم بیگی افزود: عمده‌ترین وسایل قاچاق در استان اصفهان دارو، لوازم بهداشتی، لوازم آرایشی و پوشاک بوده است.

کشف تخلف ارزی ۸۹۴ میلیارد ریالی از یک شرکت تجاری

وی به دستگیری ۵۹۰۰ نفر در حوزه سرقت در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در حوزه تخلفات ارزی ۸۹۴ میلیارد ریال تخلفات ارزی در یک شرکت تجاری شناسایی شد و با این مجرمان و اخلالگران اقتصادی برخورد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در چهار ماهه امسال ۲۵۷ میلیارد ریال کشف زمین‌خواری داشتیم، اضافه کرد: در این پرونده‌ها که از اقدامات ویژه جرایم اقتصادی بود افرادی قصد تصرف ۴۶ هزار و ۷۷۸ متر اراضی ملی را داشتند که با هوشیاری نیروی انتظامی ناکام ماندند.

وی افزود: در حوزه دستگیری باندهای سرقت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و در این راستا بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال سکه و طلا از باندهای سرقت کشف و تحویل مالکان شد.

طرح نصب قطعه ردیاب خودرو تا آبان ماه در اصفهان اجرایی می‌شود

سردار معصوم بیگی همچنین به تولید قطعه ردیاب خودرو در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یک شرکت معتبر این قطعه را تولید کرده است و قرار است از آبان ماه در سطح استان اصفهان توزیع شود و شهروندان در صورت استفاده از این قطعه می توانند در هر زمانی خودروی خود را ردیابی کنند و با این اقدام سرقت خودرو به صفر می رسد.

وی با بیان اینکه آموزش همگانی، فرهنگسازی و ارتقای فرهنگ ترافیکی در حوزه فعالیت پلیس راهور قرار گرفته است، افزود: دومین رویکرد پلیس راهور افزایش دوربین‌های پایش و کنترل سرعت است که ظرفیت جدیدی در استان عملیاتی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برنامهریزی به منظور برگزاری همایش بزرگ تجلیل از رانندگان، راکبین و عابران پیاده قانونمند را از دیگر برنامه‌ای در دستور کار پلیس راهور اعلام کرد و گفت: برگه‌های این همایش در سطح استان توزیع خواهد شد و این همایش در سه ماهه آخر سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جان باختگان ناشی از تصادفات موتورسیکلت ابتدای امسال ۵۷ درصد بود و امروز به ۵۱ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: این عدد باید به ۳۰ درصد تا پایان سال جاری برسد که لازمه آن همکاری پلیس، رسانه و مردم است چرا که تعداد کشته شدگان تصادفات در استان  ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

۲.۷ درصد از دستگیرشدگان حوزه مواد مخدر زنان هستند

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهار ماهه نخست امسال کشف شده است، اضافه کرد: میزان کشف در استان بیش از ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که ۷۳ درصد از مواد مخدر کشف شده تریاک بوده است.

وی تصریح کرد: سه درصد دستگیرشدگان اتباع و ۲.۷ هم زنان هستند، تعداد دستگیر شدگان ۸۸۰۰ نفر بوده و ۵۵ باند هم شناسایی و برخورد شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پاکساری نقاط آلوده و کانون‌های جرم استان ۳۲۰۰ طرح پاکسازی در سطح استان انجام شده است، افزود: این روند تا کاهش حداکثری جرم ادامه خواهد داشت.

افزایش ۱۳۰ درصدی جرایم فضای مجازی

وی به افزایش ۱۳۰ درصد جرایم فضای مجازی در استان اصفهان در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: برداشت های اینترنتی در رتبه اول جرایم این بخش است.

سردار معصوم بیگی در ادامه با بیان اینکه ۵۰ درصد از سارقان استان اصفهان جدید و ۵۰ درصد سابقه دار هستند، اضافه کرد: تکرار جرایم در این زمینه مشهود است.

تجمعات صنفی شهرک صنعتی امیرکبیر کشته نداشت

وی در خصوص تجمعات اخیر شهرک صنعتی امیر کبیرنیز گفت: بیشتر این تجمعات اعتراضات صنفی بود که به دنبال قطعی مکرر برق و مالیات اتفاق افتاده بود اما در این میان معاند و ضد انقلاب ورود کرده و جریان سازی می کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور اصناف خیابان امیر کبیر اظهار کرد: خواسته‌های درست این اصناف عملیاتی شد و هیچ کس در این زمینه کشته نشد، مردمباید هوشیار باشند که معاند از شرایط موجود استفاده نبرد و مسئولان در این زمینه گوش شنوایی دارند.

وی با بیان اینکه روی عرفان حلقه اشراف خوبی در استان وجود دارد، گفت: اما باید مراقب باشیم که با عرفان حلقه نه و با عرفان دیگری فرزندان را تحت تاثیر قرار دهند.

آخرین وضعیت پرونده سرقت طلافروشی شهر ابریشم

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده سرقت طلافروشی شهر ابریشم گفت: سرنخ‌های اولیهای به دست آمده ولی هنوز شناسایی قطعی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: ما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم و به طور قطع  سارق شهر ابریشم هم شناسایی و دستگیر خواهد شد.

در برخورد با چایخانه ها تابع قانون هستیم

سردار معصوم بیگی در خصوص وضعیت چایخانه‌ها تصریح کرد: در این خصوص در ابتدا اقدامات خوبی بین دستگاه‌ها برای برخورد صورت گرفت و کار خوب پیش میرفت تا اینکه گفتند که ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد و ما نیز تابع قانون خواهیم بود و بر این باوریم شرایطی که در دیگر استان ها حاکم است باید در استان اصفهان نیز اجرایی شود.

ضارب پزشک بیمارستان شهید منتظری دستگیر شد

وی در خصوص آخرین پرونده وارد کردن ضربات چاقو به پزشک بیمارستان منتظری نجف آباد گفت:  این اتفاق به دنبال یک موضوع شخصی اتفاق افتاده  است که صبح امروز ضارب دستگیر شده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x