بین الملل سیاسی

درخواست عجیب کره شمالی از آمریکا

کره شمالی اعلام کرد برای بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در دوران جنگ کره، خواستار گفت و گو در سطح ژنرال با آمریکا و فرماندهی نظامی سازمان ملل در منطقه است.
به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، هفته قبل ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا از کره شمالی دیدار و با مقام های این کشور گفت و گو کرد و تصور می شد که او در بازگشت بقایای سربازان را نیز به آمریکا می برد.
با این وصف کره شمالی در جریان آن گفت و گوها از گستاخی و زورگویی آمریکا ابراز تاسف کرد و گفت «قلدرمآبی آمریکا» در طول گفت و گوها مانعی برای رسیدن به توافق است.
ظاهرا پیشنهاد برای برگزاری این گفت و گوها با فرماندهی نظامی سازمان ملل به این دلیل است که اختلافات این کشور با آمریکا بالا گرفته است.
افزون بر این قرار بود در روز پنجشنبه این هفته مقام های کره شمالی و آمریکا در روستای صلح پانمونجوم با یکدیگر نشست کاری برگزار کنند که ظاهرا این نشست لغو شده است.
فرماندهی نظامی سازمان ملل پس از اینکه نشست کاری طرفین برگزار نشد با کره شمالی تماس تلفنی گرفت و مقام های پیونگ یانگ گفته اند که باید سطح گفت و گوها بالا برود.
براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، کره شمالی خواستار آن شده است که یک مقام بلند پایه آمریکایی در سطح ژنرال با این کشور برای بازگرداندن بقایای سربازان آن کشور سر میز مذاکرات حاضر شود.
فرماندهی سازمان ملل موضوع را به اطلاع پنتاگون رسانده و درخواست کره شمالی را طرح کرده است و این احتمال می رود که چنین گفت و گوهایی در آینده و احتمالا در روز یکشنبه آینده برگزار شود.
اگر چنین اتفاقی بیفتد این اولین بار از مارس سال 2009 خواهد بود که گفت و گوهایی در این سطح میان دو کشور برگزار می شود.
یونهاپ می نویسد مقام های آمریکایی از استمرار رایزنی ها با کره شمالی برای پیشبرد گفت و گوهای کاری خبر داده اند اما کره شمالی برای روز 12 جولای اعلام آمادگی نکرده است.
این گزارش ادامه می دهد که آمریکا 100 محفظه چوبی و همچنین 158 تابوت فلزی را به پایگاه هوایی اوسان در استان گیونگی کره جنوبی منتقل کرده است.
کره شمالی بر اساس آمار موجود از سال 1990 میلادی تاکنون 629 گروه از بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ های 1950 تا 1953 میلادی را به آن کشور بازگردانده است و کره جنوبی می خواهد برای پیشبرد برنامه خلع سلاح هسته ای زودتر این کار انجام شود.
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x