آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان اقتصادی البرز ایلام بهداشت بوشهر بین الملل تهران جنوب چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان دین و اندیشه زنجان سمنان سیاسی سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان یزد

دکتر رضا کیانی : سالمندی جمعیت یک پدیده جمعیتی است که قطعا در ایران اتفاق خواهد افتاد.

نشست تخصصی و علمی با موضوع “در جستجوی حد مطلوب جمعیت در ایران” به همت و مشارکت معاونت رفاه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان بهزیستی کشور برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، در این نشست تخصصی و علمی  با همکاری  انجمن علمی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و گروه سلامت روان اجتماع نگر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  و با حضور تنی چند از اساتید دانشگاه، پژوهشگران و دانشجویان و کارشناسان حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی در مرکز ملی راهبری و توسعه سلامت روان سازمان بهزستی برگزار شد .

در این نشست دکتر رضا کیانی ، فوق دکترای علم جمعیت، با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در توسعه و پیشرفت کشور ، به توصیف نقش دولتها  در تهیه و تدوین سیاست های جمعیتی  پرداخت و اعلام کرد: دولت فعلی نیز می بایست برنامه ها و سیاست های جمعیتی متناسب با شرایط و ویژگی های جامعه کنونی داشته باشد.

بر اساس داده های ارائه شده از سوی وی ، میزان زنان واقع در سن باروری در ایران در حال کاهش است که این مطلب سیاست های افزایش جمعیتی را با مشکل روبرو می سازد. بنابراین ضرورت دارد در انجام این برنامه ها تجدید نظر نمود و راهکارهای تازه ای اتخاذ کرد.

این محقق و پژوهشگر کشورمان در این نشست علمی تصریح کرد: سالمندی جمعیت یک پدیده جمعیتی است که قطعا در ایران اتفاق خواهد افتاد.

وی ضمن پرهیز از تصمیمات غیر علمی و شتابزده  و دوری از هر گونه تنش، به سالمندی در کشورهای توسعه یافته  اروپایی اشاره و اظهارکرد: این کشورها  حدود صد سال است در مرحله  سالمندی به سر می برند اما همچنان در زمره  کشورهای توسعه یافته محسوب می شوند. بنابراین آنچه مهم است برنامه ریزی صحیح و اصولی برای مواجه با این پدیده  جمعیتی است.

در ادامه  این نشست، دکتر احمد کتابی استاد پیشکسوت جمعیت شناسی کشور ضمن تشکر از برگزاری چنین جلساتی  با اشاره به بحران های زیستی و محیطی به خصوص بحران آب و خشکسالی های اخیر به لزوم برنامه ریزی در این خصو ص تاکیدکرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x