آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان اقتصادی البرز ایلام بهداشت بوشهر تصاویر تهران جنوب چندر رسانه چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر حوادث خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان دسته‌بندی نشده دین و اندیشه زنجان سمنان سیاسی سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان یزد

پیشنهاد اعلام اسامی مدیران نجومی بگیری که بعد از بازنشستگی مجددا مشغول بکار شدند/ آمار متفاوت و متناقض

ابطحی به افکارنیوز خبر داد؛

پیشنهاد اعلام اسامی مدیران نجومی بگیری که بعد از بازنشستگی مجددا مشغول بکار شدند/ آمار متفاوت و متناقض

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از آمار متفاوت و متناقض از اشتغال بکار مجدد تعداد مدیران نجومی بگیر، گفت: متاسفانه آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و آمارها متفاوت و متناقض است.

به گروه اقتصادی پایگاه خبری احوال نیوز محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اظهارات عادل آذر رئیس دیوان محاسبات مبنی بر اشتغال بکار مجدد 11 مدیر نجومی بگیر پس بازنشسته کردن خود در سال 96 گفت: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تعداد مدیرانی که در پایان سال 96 با گرفتن پاداشهای بیش از 300 میلیون تومان خود را بازنشسته و مجددا به همان پست و کار خود برگشتند را 14 نفر اعلام کرد.

وی افزود: متاسفانه آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و آمارهایی که مسئولین اعلام می کنند، متفاوت است و شاید تعداد مدیرانی که این کار را کردند بیش از رقم های اعلام شده باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: ما در مجلس از دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می خواهیم که بطور جد پیگیر این موضوع باشند و ضمن اعلام اسامی و مشخصات مدیرانی که با پاداشهای نجومی بازنشسته و مجددا مشغول بکار شدند، گزارشی در این زمینه تهیه کرده و به صحن مجلس ارائه کنند.

ابطحی گفت: اگر قانون نیاز به اصلاح داشته باشد، ما حتما طرحی برای اصلاح قانون و بکار نگرفتن بازنشستگان آماده و به مجلس ارائه می کنیم.

وی با اشاره به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: در این قانون اشتغال بکار برخی افراد بعد از بازنشسته شدن از جمله استانداران، معاونین، مدیران کل، وزرا و معاونین آنها و برخی دیگر از مقامات، بلامانع در نظر گرفته شد. در واقع دایره شمول بکارگیری بازنشستگان در این قانون گسترده است.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل طرح منع بکار گیری بازنشستگان مجددا در مجلس تهیه و در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد. ابطحی اضافه کرد: به موجب این طرح بازنشستگان نمی توانند تحت هر عنوان که مسئولیت دولتی داشتند، مجددا به سر کار خود باز گردند.

ابطحی گفت: در این طرح دایره اشتغال بکار مجدد بازنشستگان محدود شده و تنها شامل معاونین رئیس جمهور، وزرا، معاونین وزرا و نمایندگان مجلس می شود و دیگر مثل گذشته شامل استانداران و معاونین استاندار و مدیران کل نمی شود.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات گفت: در سطح استان‌ها مدیر و مقامی که پاداش ۳۰۰ میلیون دریافت و به کار برگشته باشد نداریم، اما در سطح وزارتخانه‌ها ۱۱ نفر در پایان سال ۹۶ بازنشسته شده اند و با توجه به اینکه از مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری بوده اند، از ظرفیت تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان استفاده کرده و به کار برگشتند.

 

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x