آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان البرز ایلام بوشهر تهران جنوب چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان یزد

ابلاغ آئین‌نامه جامع‌سرای دانشجویی دانشگاه آزاد

ابلاغ آئین‌نامه جامع‌سرای دانشجویی دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در بخشنامه‌ای”آئین‌نامه جامع سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی” را ابلاغ کرد.

ابلاغ آئین‌نامه جامع‌سرای دانشجویی دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه پایگاه خبری احوال نیوز،  نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در بخشنامه‌ای به رؤسای واحدهای مراکز استان، واحدهای جامع مستقل، واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، «آئین‌نامه جامع  سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

به منظور تامین بستر آسایش، آرامش، امنیت و اعتماد آن دسته از دانشجویان و خانواده هایشان که در شهر دیگری غیر از محل سکونت خود تحصیل می کنند، دانشگاه آزاد اسلامی سرای دانشجویی را برای تحصیل بدون دغدغه با اسکان کم‌هزینه، مطمئن و قانون‌مند زیر نظر دانشگاه فراهم کرده است.

در این آئین‌نامه تمامی ابعاد زندگی دانشجویان سرای دانشجویی مطرح شده و به منظور ارج نهادن به بنیاد خانواده و ایجاد تسهیلات مناسب برای ازدواج آسان جوانان، سرای دانشجویی متأهلین نیز آمده است. با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در سطح واحدهای دانشگاهی، اسکان دانشجویان به دو وضعیت تمام‌وقت و پاره‌وقت در نظر گرفته شده است.

ارکان مدیریتی سرای دانشجویی، نحوه مدیریت و اداره سرای دانشجویی، شرح وظایف مدیر اداره امور سرای دانشجویی و متصدی، مقررات عمومی و ضوابط و مقررات اسکان، مقررات ورود و خروج اسکان تمام‌وقت، مقررات بهداشتی، اخلاقی و انضباطی سرای دانشجویی، ضوابط و مقررات اسکان پاره‌وقت، خدمات و امکانات، موارد انضباطی، اجاره بها، شرایط سرای دانشجویی متأهلی و… ازجمله موارد مطرح‌شده در این آئین‌نامه است.

براساس ماده 7 این آئین‌نامه، دانشجویان شاهد و ایثارگر، دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فرزندان خانواده‌های کم‌درآمد، فرزندان کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان جدیدالورود با نظر و تشخیص کمیته سرای دانشجویی واحد، در اولویت واگذاری اسکان تمام‌وقت سرای دانشجویی قرار دارند.

همچنین در خصوص اسکان پاره‌ وقت در سرای دانشجویی نیز آمده است: نظر به افزایش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به اینکه دانشجویان این مقاطع تحصیلی معمولاً بیش از دو روز در هفته برنامه کلاسی ندارند و موضوع اسکان دائم برای آنها در سرای دانشجویی مطرح نیست، به منظور استفاده بهینه از سراهای دانشجویی و ارائه خدمات مناسب‌تر، این دسته از دانشجویان با توجه به ضوابط و مقررات می‌توانند از خدمات اسکان پاره‌وقت در سراهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند.

در ماده مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سرای دانشجویی آمده است: به منظور استفاده مطلوب و هدفمند از اوقات فراغت دانشجویان در سراهای دانشجویی برای کشف استعدادها و توانمندی‌های آنان برنامه‌های برگزاری نمازجماعت، برگزاری کلاس‌های تقویتی و آمادگی آزمون مقاطع بالاتر، برگزاری کلاس‌های هنری، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی، استفاده بهینه از اساتید، محققان حوزوی و دانشگاهی برای اجرای برنامه‌های آموزشی، تفریحی و فرهنگی، ارزشیابی مستمر از عملکرد فرهنگی سرای دانشجویی، راه‌اندازی مشاوره‌های مذهبی و اعتقادی، روانی و تحصیلی و برگزاری برنامه‌های عبادی، نشست‌های دینی و تشویق دانشجویان به ورزش و… اجرا شود. تسنیم

انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x