بین الملل سیاسی

خط قرمز پاکستان برای پیوستن به ائتلاف عربستان؛ اسلام آباد اقدام ضد ایرانی را رد کرد

به نقل از احوال از خبرگزاری میزان- پایگاه خبری «اکسپرس تریبون» در گزارشی نوشت: مقامات پاکستان اعلام کرده‌اند که تصمیم نهایی درباره پیوستن به ائتلاف عربستان هنوز اتخاذ نشده و شرط اسلام آباد برای پیوستن به این ائتلاف این است که هدف آن صرفا مبارزه با تروریسم باشد.

خط قرمز پاکستان برای پیوستن به ائتلاف عربستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه خبری اکسپرس تریبون نوشت: پاکستان در راستای جلوگیری از عواقب منفی پیوستن به ائتلاف عربستان که تهدیدی بالقوه برای روابط این کشور با ایران است، تصمیم گرفته است خطوط قرمز خود را مشخص کند.
اکسپرس تریبون نوشت: اگرچه به نظر می‌رسد پاکستان پیش از این با مجوز دادن به «راحیل شریف» برای در دست گرفتن فرماندهی ائتلاف ۴۱ عضوی عربستان، به این ائتلاف پیوسته اما مقامات این کشور اعلام کردند که تصمیم نهایی در این راستا هنوز اتخاذ نشده است.
این پایگاه خبری در ادامه افزود: چیزی که پاکستان را وادار به بررسی مجدد این موضوع کرده است نشست اخیر آمریکایی-عربی در ریاض است که مقامات کشورهای عربی و آمریکا در آن اظهاراتی ضد ایرانی داشته‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است: پاکستان با این پیش‌شرط عضویت در ائتلاف عربستان را پذیرفته که هدف این ائتلاف صرفا مبارزه با تروریسم باشد و مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که در صورتی تصمیم در این راستا نهایی خواهد شد که این پیش‌شرط پذیرفته شود.
اکسپرس تریبون د بخش دیگری به نقل از منابع آگاه نوشت: تصمیم پاکستان در این راستا در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف عربی که قرار است طی هفته‌های آینده در ریاض برگزار شود نهایی خواهد شد و پاکستان در این نشست شروط خود برای پیوستن به ائتلاف را بیان خواهد کرد.
این پایگاه در ادامه به نقل از مقامات پاکستان نوشت: اسلام آباد در این نشست توصیه خواهد کرد که ائتلاف باید هدف مشخصی داشته باشد که آن مبارزه با تروریسم است و هرگونه انحراف از این هدف  باعث ایجاد شکاف نه تنها در ائتلاف بلکه در جهان اسلام می‌شود.
مقامات پاکستان می‎گویند: شرط ما کاملا آشکار است؛ تنها در صورت مبارزه با تروریسم به ائتلاف می‌پیوندیم و بر این موضع خود تأکید می‌کنیم.
اکسپرس تریبون نوشت: دولت پاکستان پیش از این آشکارا متعهد شده است در صورتی که هدف ائتلاف مواجهه با کشوری اسلامی و به خصوص ایران باشد اسلام آباد عضوی از این ائتلاف نخواهد بود؛ پاکستان برای جلوگیری از اعمال فشار به ایران پیش از این خواستار میانجیگری میان تهران و ریاض شده و حتی موضوع پیوستن ایران به ائتلاف عربی را مطرح کرده است.
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x