اجتماعی دین و اندیشه سیاسی

حمایت جمعی از خانواده‌های شهدای منا از رئیسی

دیدار ابراهیم رییسی با طلاب

جمعی از خانواده‌های شهدای منا از حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات پیش رو اعلام حمایت کردند.

به گزارشاحوال از  مشرق، جمعی از خانواده های شهدای فاجعه منا، با انتشار بیانیه ای از حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم اعلام حمایت کردند.

متن این بیانیه به شرح زیراست؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّی یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم» سوره مبارکه رعد؛ آیه ۱۱

ایران اسلامی اندک اندک به روز سرنوشت خود یعنی ۲۹ اردیبهشت نزدیک میشود و همه ما کم کم تصمیم میگیریم که انتخابمان چیست.

اما برای ما خانواده شهدای منا این انتخاب نه دراردیبهشت ۹۶ که در پاییز ۹۴ قطعی شد.

ما فهمیدیم که هیچ وقت انتخاب ما آقای دکتر روحانی نیست، چون ایشان حاضر نبود سفر نیویورک خود و همراهی با غربیان را به بهای جان هموطنانش نیمه کاره رها کند.

ما فهمیدیم که هیچ وقت انتخاب ما آقای دکتر روحانی نیست، چون وزیر خارجه ایشان توانایی ارسال نماینده سیاسی برای مذاکره به سعودی را نداشت و خودش هم دل نکندن از نیویورک و دست دادن با اوباما را ارزشمندتر میدانست. حتی زانوزدنش مقابل امیرک‌های خلیج فارس هم نتوانست این دورکاری اش را به سامان برساند.

ما فهمیدیم که هیچ وقت انتخاب ما آقای دکتر روحانی نیست، چون نماینده غیرسیاسی ایشان یعنی وزیر بهداشت حداقل ذکاوت سیاسی را هم دارا نبود و با بی تدبیری ایشان ۷۰ نفر از حاجیان بی اجازه بدون غسل و کفن به خاک سپرده شدند.

ما فهمیدیم که هیچ وقت انتخاب ما آقای دکتر روحانی نیست، چون علی رغم وجود دفتر نمایندگی ایران در کنفرانس اسلامی، به بهانه واهی تعطیلی سفارت، شکایت از سعودی را شروع نکرده پایان دادند و گویی خونخواهی ۵۰۰ ایرانی برایشان محلی از اعراب نداشت.

ما فهمیدیم که هیچ وقت انتخاب ما آقای دکتر روحانی نیست، چون وزیر خارجه ایشان عربستان را برادر میخواند و خود رئیس جمهور مسببین منا را یکی دو سرباز سعودی میدانست.

در آخر هم برای دولت بعدی شان به دنبال یک برد برد برجام گونه با سعودی هستند و باید پرسید برد برد بین ما و سعودی چگونه هست؟

مردم ایران برای مایی که این تلخی هنوز داغ مان را تسلی نداده است و مایی که ۴ ماه به انتظار بازگشت عزیزمان چشم مان به عزم وزارت خارجه بود، مصادیق اصلح متفاوت است. این معنا نه برای ما که برای همه کارگران بیکار شده، معدنچیان داغدار و همه ایرانیانی که برایشان فاجعه ای چون ما رخ داده معنای متفاوت دارد.

انتخاب ما در ۲۹ اردیبهشت آقای سیدابراهیم رئیسی است. چرا که ایشان را یک فرصت میدانیم. فرصتی که اگر از دست بدهیم باید منتظر تهدیدهای بی تدبیری دولت روحانی باشیم. ما امروز نگران دیگر هموطنانمان و شادی خانواده هایشان هستیم که با وجود دولتی مثل دولت آقای روحانی ممکن است شادی هایشان به غم و عزا تبدیل شود. و انتخاب فرصت در دستان ماست.»

منبع: مهر
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x