بین الملل سیاسی

احتمال درگیری در مرز ۲ کره افزایش یافته است

احتمال درگیری در مرز ۲ کره افزایش یافته است

رئیس جمهوری جدید کره جنوبی می گوید تهدید های موشکی و هسته ای همسایه شمالی را تحمل نمی کند و احتمال می دهد درگیری های مرزی بین ۲ کشور با افزایش همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی که تنها یک هفته از طول دوره زمامداری وی می گذرد، امروز چهارشنبه درباره تشدید احتمال درگیری های مرزی با کره شمالی هشدار داد.

به فاصله ۴ روز پس از تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی که ظاهرا بُرد راکت آن در مقایسه با دفعات قبل بیشتر بوده است؛ مون درباره سرعت پیشرفت پیونگ یانگ در فناوری موشکی هشدار داد و گفت: سئول تحریک ها و تهدیدهای هسته ای کره شمالی را بر نمی تابد.

در همین راستا، وی احتمال تشدید درگیری ها در مرز آبی مشرف به ساحل غربی کره جنوبی و همچنین مرز خاکی مشترک بین ۲ کشور را مطرح کرد.

اظهارات اخیر مون در حالی مطرح می شود که وی وعده داده است برای تحقق صلح پایدار در شبه جزیره کره، تا جایی که ممکن است انعطاف پذیر باشد و در این راه حتی اگر صلاح ببیند با «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی نیز دیدار کند.

در عین حال، وزارت اتحاد و آشتی کره جنوبی امروز چهارشنبه از لزوم برقراری مجدد خطوط ارتباطی میان ۲ کشور در راستای مذاکره و کمک به رفع تحریم های پیونگ یانگ، خبر داد.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x