سیاسی فرهنگ و هنر

چرخ زندگی فرهنگیان لنگان است/ عدم پرداخت پاداش پایان خدمت و معوقات فرهنگیان

به گزارش احوال از خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهر تهران از اشتغال معلمان به کار دوم به دلیل حقوق و دستمزد ناکافی خبر داد و گفت: چرخ زندگی فرهنگیان امروز لنگان است که البته این شرایط برای معلمان حق التدریس بسیار بدتر توصیف شده است.

کلاس درس به گزارش احوال از  گروه جامعه خبرگزاری میزان، الهه راستگو ضمن گرامیداشت روز معلم به بیان نقش کلیدی معلمان در عرصه آموزش پرداخت و اظهارداشت: معلمان و فعالین در عرصه آموزش و پرورش کشور باید در ردیف مرفه‌ترین افراد جامعه قرارگیرند چراکه بی توجهی به مشکلات این افراد فرآیند آموزش کشور را با خلل مواجه خواهد ساخت.
وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشکلات اقتصادی و معیشتی به عنوان مهترین مسئله معلمان عنوان شده و این در حالی است که دشواری کار معلمان باید با ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی ویژه تسهیل شود.
رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با تاکید براینکه بی تفاوتی نسبت به وضعیت معلمان و اهمال در رفع مشکلات این قشر بی انگیزگی این افراد در ارائه آموزش را موجب خواهد شد گفت: عدم توجه به وضعیت فرهنگیان مانع از تربیت نسلی نخبه و با سواد می‌شود و این در حالی است که دانش آموزان آینده سازان کشورند.
راستگو اشتغال معلمان به کار دوم را به دلیل حقوق و دستمزد ناکافی عنوان کرد و افزود: چرخ زندگی فرهنگیان امروز لنگان است که البته این شرایط برای معلمان حق التدریس بسیار بدتر توصیف شده است.
وی عدم درآمدزایی وزارت آموزش و پرورش را یکی از مهمترین عوامل معیشتی معلمان عنوان کرد وگفت: اگرچه دولت توانایی تخصیص اعتبار بیشتر به آموزش و پرورش را ندارد، اما با برنامه ریزی صحیح برای استفاده حداکثری از فضای آموزشی مدارس می‌توان درجهت درآمدزایی این وزارتخانه و درنتیجه بهبود وضعیت معیشتی معلمان اقدام کرد.
عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بخش عظیمی از زمان دانش آموزان به حضور در کلاسهای آزاد با شهریه‌های سنگین خارج از فضای آموزشی مدارس سپری می‌شود تصریح کرد: با برنامه ریزی هدفمند جهت تشکیل این کلاسهای آموزشی در فضای مدارس در ساعات غیر آموزشی ضمن کاهش فشار مالی به خانواده‌های دانش آموزان می‌توان در آمدزایی آموزش و پرورش و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی معلمان را فراهم ساخت.
راستگو همچنین از عدم پرداخت پاداش پایان خدمت و معوقات فرهنگیان به عنوان مشکل دیگر این افراد یاد کرد و گفت: امیدوارم با برنامه ریزی جهت خودکفایی وزارت آموزش و پرورش شرایط بهتری برای معیشت این افراد حاصل شود.
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x