اجتماعی فرهنگ و هنر

جاذبه های تاریخی هند که باید شب ها بازدید شوند

جاذبه های تاریخی هند که باید شب ها بازدید شوند

به گزارش خبرنگارگردشگری احوال در شب کشور هند چیزی وجود دارد که شما را بیدار می کند، دیدن نورها و روشنایی ها در دل تاریکی شب واقعا زیباست . بسیاری از ما روشنی روز را برای بازدید از بناهای تاریخی انتخاب می کنیم، با الی گشت همراه باشید تا بیبنید چگونه این بناهای تاریخی هند ، شب را در آغوش می گیرند.

قصر میسور

اگر قصر میسور را به عنوان باشکوه ترین قصر بنامیم اشتباه نکرده ایم. این قصر در ماه سپتامبر در زیباترین حالت خود است چون به مدت دو ماه با ۹۶۰۰۰ لامپ روشن می شود، این شکوه و زیبایی به مناسبت فستیوال .دوسهرا که یکی از اعیاد هندی هاست، می باشد

mysore

عبادتگاه طلایی

عبادتگاه طلایی در فضایی پر از معنویت و سرزندگی هرگز شب ها به خواب نمیرود.  یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از این محل، صبح و قبل از طلوع خورشید است و ساعت معمول باز شدن درهای این عبادتگاه ۲ تا ۳ صبح می باشد.

کاخ یادبود ویکتوریا

این ساختمان سفید با عظمت و باغ های سرسبز آن در شب با نورهای شفقی منظره های رویایی و فوق العاده می شود که تماشای آن چشم ها را خیره می کند، فقط حیف که در روزهای خاصی از سال این چنین نورانی و مجلل است.

عبادتگاه سومنات

این عبادتگاه بغیر از این که یک مکان مذهبی است یکی از عالی ترین محل ها برای بازدید شبانه است که هرشب بعد از نورانی شدن، در آن مراسم خاص عبادی انجام می شود.

قلعه امبر

قلعه امبر، حصاری است که با عظمت بر روی تپه های شهر فراموش شده امبر نشسته است. این قلعه بجر جاذبه هایی مثل موزه، شش محل و حقایق تاریخی فراوان خود، در شب نمایشی از نورها و صداهای زیباست که این ترکیب بینظیر در کنار دریاچه ماوتا احساس هر بیننده ای را بیدار میکند.

jaisalmer-fort

عبادتگاه اکشردهام

این عبادتگاه با نقاشی های زیبا و طراحی های حک شده بینقص خود، بنایی است که پیر و جوان آن را تحسین می کنند. در این محل یک فواره موزیکال معروف قرار دارد که در آن، آب با ریتم معنویت به حرکت در می آید.

قلعه جایسالمر

این قلعه با شکوه و با عظمت، پر از گردشگرانی از سرزمین های دور است و حتی در شب با درخشش نورهای زرد زیباتر به نظر می آید.

دریاچه حسین ساگار

آیا عکاس هستید؟ آیا تا بحال منظره ای زیبا و بکر طبیعی را برای عکس گرفتن با دوربین خود پیدا نکرده اید؟ پس وقت آن است که از دریاچه حسین سوگار بازدید کنید. این دریاچه در شب وقتی نورهای رنگارنگ شهر را جذب می کند در زیباترین حالت خود قرار دارد و چشم اندازی را به بازدید کنندگان خود می دهد که برای همیشه در خاطر آن ها می ماند. مجسمه زیبایی هم در وسط این دریاچه قرار دارد.

hussain-sagar

قلعه پورانا کیلا

این قلعه قدیمی ترین مکان تاریخی در شهر حال حاضر دهلی است و در شب نمایشی از نور و صدا دارد که از محبوبیت و جذابیت خاصی برخوردار است.

پارک یادبود امبدکار

در این پارک بزرگ جاذبه های زیادی دارد و اگر برای بازدید از این پارک به ایالت لکنهو هند سفر می کنید حتما تا شب منتظر بمانید چون این پارک در شب با نورهای زیادی درخشان می شود.

ambedka

بنای یادبود صخره ای ویوکاناندا

نسیم خنک دریا، صدای امواج و آسمانی تاریک، خود را در لحظه غرق کنید آیا از این بهتر می شود؟ بنای یادبود بر روی یکی از دو صخره کنار دریا واقع شده است که زیبایی آن در شب، چشم ها را خیره و قلب ها را محسور می کند. برای دیدن این بنای زیبا باید تا شهر ساحلی کانیاکوماری بروید.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x