دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر

مسابقه عکس محرم

53616_641

تمامی عکاسان حرفه ای وغیر حرفه ای در این فراخوان میتوانند شرکت نمایند.به برندگان این مسابقه جوایز ویژه ای تعلق خواهد گرفت.هیئت داوران : آقایان کریم متقی و علیرضا اقتصاد و محمد باقر بهبودی وتعدادی از عکاسان حرفه ای ماهنامه احوال به عهده خواهند داشت.دبیر جشنواره :علیرضا اقتصاددر صورت هر گونه سوال با تلفن 09132255701 تماس حاصل نمایید.عکسها را میتوانید به ایمل به آدرس [email protected]ارسال نمایید.ضمنا تاآخر اربعین حسینی میتوان عکسها را ارسال نمایید.در این بخش تمامی عکس‌هایی که به صورت عینی و با رویکرد مستندگرایانه به نمایش وجوه مختلف زیارت در: اماکن متبرکه حرم حضرت رضا-ع-، حرمین شریفین، حرم امامان معصوم-علیهم السلام-، عتبات مقدسه، زیارتگاه های امام زاده گان، و تمامی زیارتگاه های مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی میپردازند، حق شرکت دارند. آداب زیارت، سنن، جشن ها و اعیاد، سلوک زائر، ارتباط معنوی زائر از دورترین شهر ها با حرم ها و اماکن مربوط به دین اسلام نیز می تواند به عنوان زیرمجموعه های موضوع مورد مداقه قرار گیرد. عکس‌ها می‌توانند در هر نقطه ای از ایران و جهان اسلام ثبت شده باشند،

آیین‌نامه:

1 – شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر ایران در این جشنواره آزاد و مغتنم است.

2- محدودیتی در سال تولید عکس نیست و عکاسان می‌توانند عکس های گذشته خود را که منطبق با موضوع است نیز در هر دو بخش به جشنواره معرفی کنند.

3 – ویرایش عکس‌ها نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی، و حذف بعد و پرسپکتیو نماها بیانجامد. لازم به ذکر است تراز نور و کنتراست، تنظیم و کنترل رنگ، کراپ، پاسپارتو، اعمال یا کاهش گرین و تقویت شارپنس و کلاریتی آزاد است.

4-در این جشنواره رقابت میان تک عکس و مجموعه عکس صورت می‌گیرد.

5- مجموعه عکس‌های ارسالی می‌توانند از ۲ تا ۸ فریم برخوردار باشند.
6 – چیدمان چند عکس در یک قاب، از نگاه دبیرخانه مجموعه عکس قلمداد می‌شود نه تک عکس.

– شرکت کننده در جشنواره به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسؤولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است.
7 – پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش مسابقه مستند، و عکس‌های تلفن همراه، سايز بزرگ و اوریژینال عکس جهت ارائه در نمایشگاه و چاپ کتاب از عکاس مطالبه می‌شود و بدیهی است عدم تحویل سايز مناسب در مهلت مقرر، منجر به حذف عکاس از فهرست پذیرفته شده گان، کتاب و عدم تعلق حق‌التألیف خواهد شد.
8 – برگزار کننده حق استفاده از آثار ارسالی را برای مصارف کاملا فرهنگی خواهد داشت و چنانچه منفعت مالی از این راه حاصل شود، طبق یک قرارداد رسمی حق‌الزحمه صاحب اثر به وی پرداخت خواهد شد.
9 – آثار راه یافته به بخش مسابقه مستند، تلفن همراه و عکس‌نوشت، در قالب کتاب نفیسی به چاپ خواهد رسید و به جهت اهداف آموزشی جشنواره، یک نسخه از این کتاب به تمامی شرکت کنندگان جشنواره اهدا خواهد شد.

10- ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است.

عوامل جشنواره:
رییس ستاد جشنواره:
علیرضا اقتصاد
مدیر دبیرخانه: باقر بهبودی
مدیر سایت: امیر حسین خرم

پشتیبانی سایبری و فنی: امیر حسین خرم
پشتیبانی فنی بخش تلفن همراه: امیر حسین خرم
گرافیست: امیر مسعود کاظمی
عکاس: محمد باقر بهبودی 

آغاز به کار جشنواره: مهر ۱۳۹۵
مهلت ارسال اثر: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ (تمدید نمی‌شود)
داوری: دی ۱۳۹۵
نمایشگاه: بهمن۱۳۹۵

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x