اجتماعی بوشهر حقوق بشر

ترک تحصیل، دانش آموزان را به اعتیاد نزدیک می کند

اعتیاد سیستان ارش صحرانورد

نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه ترک تحصیل، دانش آموزان را به اعتیاد نزدیک می‌کند، گفت: دانش آموزان بوشهری به دلیل در دسترس نبودن امکات آموزشی ترک تحصیل کرده و این مسئله سبب اعتیاد می شود.

  به گزارش خبرگزاری مهر کمال الدین شهریاری گفت: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل نبود امکانات آموزشی و در دسترس نبودن شرایط تحصیل از ادامه آموزش بازمانده و خود ترک تحصیل می‌کنند. لذا این موضوع آثار زیان‌باری را به همراه دارد و ضعف بزرگ در آموزش و پرورش به ویژه در استان‌هایی همچون بوشهر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ترک تحصیل، دانش آموز را چند قدم به اعتیاد نزدیک می کند، افزود: به دلیل کمبود امکانات، دانش‌آموز، انرژی و وقت خود را در زمینه‌های دیگر گذاشته و جذب مشاغل به صورت تخصصی نمی‌شوند و به عبارتی به دلیل پایین بودن تخصص به فعالیت‌های غیرمجاز همچون قاچاق روی می‌آورند. البته نمی‌توان گفت هرکسی که معتاد است مسئول آن آموزش و پرورش است.

نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد بسیار می‌تواند نقش ارزنده‌ای ایفا کند، گفت: این وزارتخانه مسئولیت خطیری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارد و باید برنامه‌ریزی‌های مناسب را انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در قدیم در اکثر مدارس حتی ناخن دانش‌اموزان از لحاظ بهداشتی کنترل می‌شد، گفت: متاسفانه الان این کنترل و نظارت‌ها بسیار کمرنگ شده و این مسئله سبب می‌شود که زمینه‌های اعتیاد بروز پیدا کند و در واقع آسیب های اجتماعی در نطفه خفه نشده و سبب بروز مشکلات می‌شود.

شهریاری با اشاره به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که توسط وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است، گفت: این رویکرد بسیار موثر است و می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد البته نمی‌توان گفت که برخی از مشکلات و پدیده‌ها تنها ناشی از کم کاری یک دستگاه و عدم اجرای مسئولیت آن بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین مبارزه با این معضل اجتماعی تنها بر عهده یک دستگاه نیست و سازمان‌های زیادی متولی مبارزه با این مشکل هستند تا بتوان علیه پدیده‌های ناهنجار مبارزه کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و… همه در خصوص مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی سهم بسزایی داشته و باید نسبت به این موضوع واقف باشند تا پس از آن بتوانیم نسبت به رفع معضل اعتیاد به صورت کامل امیدوار بود.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x