دسته‌بندی نشده

آخرین وضعیت پرونده دانش‌آموزان غرق شده در اردوی هلال احمر

139302201116154832722363

احمد سیاوش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری رها درباره پرونده غرق شدن دو دانش آموز در اردوی هلال احمر اظهار داشت: طبق سؤالی که از آقای دادستان داشتم، گویا خانواده دانش‌آموزان دیگر موضوع را پیگیری نکرده‌اند و احتمالاً رضایت‌شان را گرفته‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده مختومه شده است یا خیر؟ گفت: پرونده تقریباً مختومه شده است؛ شاید هم تصمیم نگرفته باشند اما بنا بر اظهارات دادستان، برای خانواده دانش‌آموزان احضاریه هم فرستاد شده اما نیامدند و به احتمال زیاد رضایت‌شان گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان خاطر نشان کرد: اگر خانواده‌های دانش‌آموزان رضایت کتبی بدهند یا اینگونه استنباط شود که رضایت داده‌اند، پرونده مختومه می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری رها، شهریور امسال دو دانش‌آموز 13 ساله در مسابقات المپیاد «آماده» در اردوگاه «امید» بندر انزلی جوانان هلال احمر غرق شدند که یک نفر از آنان در دم جان باخت و دانش‌آموز دوم مرگ مغزی شد و صبح روز بعد حادثه درگذشت. جمعیت هلال احمر به عنوان میزبان اردو و مسئول مستقیم حفاظت از جان دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردو، اعلام کرد آنها بدون اجازه و در ساعت غیر‌قانونی به دریا رفته‌اند؛ به طوری که وحید قبادی دانا رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت این دانش‌آموزان پس از مخالفت مسئولان، با قبول مسئولیت مربّی دیگری که کارمند آموزش و پرورش بود، به دریا رفته‌اند.

22 شهریور‌ نیز معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در خصوص وقوع این حادثه گفت: تعدادی از دانش‌آموزان بدون اجازه که البته این موضوع تقصیر ما را کم نمی‌کند و به لحاظ حقوقی جای پیگیری دارد، از اردوگاه خارج شده و در محیط شنا ممنوع به شنا پرداختند که در جریان این حادثه دو تن از دانش‌آموزان استان مرکزی در اردوی هلال احمر جان خود را از دست دادند.

کفاش بیان کرد: این دانش‌آموزان بدون اجازه و به همراه یک مربّی غیر‌متخصّص از اردو بیرون می‌آیند؛ هم‌اکنون این موضوع در حال بررسی است و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیگیر این موضوع است.

اعزام دانش‌آموزان به مسابقات المپیاد «آماده» بر اساس انعقاد طرحی میان آموزش و پرروش و هلال احمر تحت عنوان طرح دادرس صورت گرفته بود که بعد از مرگ دو دانش‌آموز در اردوی هلال احمر، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، دوم مهر ‌در این‌باره گفت: تفاهمنامه طرح دادرس در سال 91 میان آموزش و پرورش و هلال احمر منعقد شد و به مدت 4 سال به قوت خود باقی است؛ با این شرایط در خصوص تمدید آن باید مطالعه کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x