اجتماعی استان تصاویر

کلاهبرداری با ترفند فروش خودرو در خمینی شهر

کلاهبرداری با ترفند فروش خودرو در خمینی شهر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از شناسایی و دستگیری فردی که با ترفند فروش خودرو در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود خبرداد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت وگو با خبرنگارپایگاه خبری بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت تبلیغاتی دیوار وی را فریب داده و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد شاکی در سایت تبلیغاتی دیوار با یک آگهی در زمینه “فروش خودرو” مواجه شده و پس از تماس با آگهی دهنده اقدام به واریز ۲۰۰ میلیون ریال به حساب وی میکند اما پس از آن که آگهی دهنده از پاسخ به تماس های شاکی خوداری می کند شاکی متوجه میشود فریب خورده و این آگهی صرفاً جهت کلاهبرداری بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: در این راستا کارشناسان پلیس فتای این شهرستان با اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: مجرمان سایبری با ترفندهای مختلفی همچون ثبت آگهی‌های اغوا کننده در سایت های واسط با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن و یا انجام فروش‌های ویژه و ارسال لینک‌های جعلی، اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند که لازم است کاربران هنگام خرید از کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی هوشیاری لازم را داشته باشند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده‌ و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت نکنند. همچنین در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌ها موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x