اجتماعی استان اقتصادی تصاویر

کلاهبرداری از مشتریان سایت دیوار با شگرد حمل اثاثیه منزل

کلاهبرداری از مشتریان سایت دیوار با شگرد حمل اثاثیه منزل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه حمل اثاثیه منزل مبلغ ۶۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در سایت دیوار با آگهی حمل اثاثیه منزل مواجه شده و جهت دریافت خدمات با آگهی دهنده تماس می گیرد که این فرد به بهانه نوبت دهی به دلیل تقاضای زیاد مستاجران با ارائه شماره کارت از وی درخواست واریز ۶۰ میلیون ریال را می کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان  اصفهان گفت: شاکی پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها در زمان مقرر خدماتی دریافت نکرده است بلکه آگهی دهنده از پاسخگویی به تماس های وی امتناع کرده و آگهی را نیز حذف می کند.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از دریافت اطلاعات لازم و با بررسی مستندات و اظهارت شاکی و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به تحویل مجرم به مرجع قضائی گفت: شهروندان برای دریافت خدمات حمل و نقل و باربری به دفاتر معتبر یا موسسات خدماتی دارای مجوز صنفی مراجعه و از سفارش اینترنتی در سایت های واسطه گر یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند،

این مقام انتظامی اظهار داشت: برخی تبلیغات که در سایت های واسطه گر با عناوین تخفیف ویژه، تعداد محدود، حراج آنلاین، قیمت استثنایی و … منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x