اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر

خطرات حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها

خطرات حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: آگاهی و شناخت کامل رانندگان از علائم ترافیکی و دانستن معنا و مفهوم هر کدام و پیروی از دستورات و پیام های آن ها بی شک یکی از مهمترین عوامل ایمنی تردد در تمامی راه ها و به خصوص در بزرگراه ها و آزادراه ها است.

وی افزود: به عنوان مثال هنگامی که وارد یکی از بزرگراه های داخل شهر می شویم باید خروجی های آن را به خوبی بشناسیم و قبل از رسیدن به محل مورد نظر، با استفاده از چراغ راهنما و رعایت حق تقدم عبور سایر وسایل نقلیه، در منتهی الیه سمت راست قرار گرفته و خودمان را برای عبور از خروجی بزرگراه آماده سازیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: این کار آسان با توجه به تابلوهای اخباری راهنمایی (علائم پیش آگاهی جهت نما) امکان پذیر است. ولی متاسفانه عده ای از رانندگان ، وقتی از مقابل خروجی مورد نظر بزرگراه گذشته و یا به اشتباه وارد خروجی یک بزرگراه می شوند، ناگهان در میانه خروجی یا بزرگراه توقف می کنند و تصمیم به بازگشت می گیرند و با حرکت به صورت دنده عقب می کوشند به جای اولشان باز گردند اما باید این نکته را در نظر داشت که همواره آسان ترین راه، بهترین راه برای رسیدن به هدف نیست.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: انجام این کار یعنی حرکت با دنده عقب، آن هم در موارد مذکور و به ویژه در خروجی پل های هوایی بسیار خطرناک است زیرا با توجه به کم عرض بودن خروجی بزرگراه ها و پل ها و همچنین به دلیل انحنای مسیر و کامل نبودن میدان دید احتمال تصادف با خودروهایی که با شتاب و بدون آمادگی و پیش بینی قبلی وارد خروجی می شوند افزایش پیدا می کند و چه بسا به جرح و مرگ رانندگان و سرنشینان آن ها به خصوص راکبان موتورسیکلت ها می انجامد. پس به یاد داشته باشیم وقتی که به اشتباه وارد خروجی بزرگراه یا پل هوایی شدیم و یا از مقابل خروجی مورد نظرمان در بزرگراه عبور کردیم حق دنده عقب گرفتن و به خطر انداختن جان خود و سایرین را نداریم.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x