اجتماعی استان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر

۳ راهکار کلیدی برای داشتن یک رابطه شاد

۳ راهکار کلیدی برای داشتن یک رابطه شاد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

اگر جز افرادی هستید که نیمه خالی لیوان را می بینید از شما می خواهیم که دیدگاهتان را تغییر داده و خوش بین باشید. این کار نه تنها زندگی و رابطه شما را زیبا تر می کند بلکه در رابطه با همسرتان نیز بهتر عمل خواهید کرد .

یک رابطه شاد،  احساس خوبی را در افراد ایجاد می کند و موجب افزایش طول عمر می شود و ما هم می توانیم شاد تر زندگی کنیم و از سلامت بهتر روانی و جسمی برخوردار شویم. البته این به این معنا نیست که برای شاد بودن حتماً باید در رابطه عاطفی به سر ببرید و منظورمان داشتن حال خوب در افرادی است که در رابطه عاطفی حضور دارند تا رضایت و شادکامی را تجربه کنند. برای این که بتوانید این حال خوب را در یکدیگر ایجاد کنید و  هم چنین خودتان از آن لذت ببرید رعایت کردن برخی نکات ساده و جالب می تواند مؤثر باشد. در ادامه به ۳ راه حل کلیدی در این زمینه اشاره می کنیم.

۱-الهام بخش یکدیگر باشید:

اگر جز افرادی هستید که نیمه خالی لیوان را می بینید از شما می خواهیم که دیدگاهتان را تغییر داده و خوش بین باشید. این کار نه تنها زندگی و رابطه شما را زیبا تر می کند بلکه در رابطه با همسرتان نیز بهتر عمل خواهید کرد . عشق و خوبی هر روز در دسترس شما قرار دارند و انتخاب با شماست که این فرصت ها را از دست ندهید.

ملاقات و وقت گذراندن با یک فرد شاد بدون هیچ تلاشی روحیه تان را بالا می برد و ممکن است با خودتان فکر کنید که نمی توانید مانند آن ها شاد باشید اما این را بدانید که می توانید شما هم شاد باشبد و هر فردی می تواند شاد باشد و هر لحظه که بتوانید می توانید شرایط را تغییر دهید در این راه الهام بخش شریک زندگی تان باشید و تصمیم بگیرید که امروز در هر برخوردی با همسرتان حضوری تعالی بخش داشته باشید. هرگاه دچار نگرانی، بد بینی و یا هر نوع منفی نگری شدید حس خود را آگاهانه تغییر دهید. ما نمی توانیم کسی را به اجبار خوشحال کنیم و کاملا بستگی به خود افراد دارد که چه نگرشی داشته باشند.

۲-با هم بخندید:

هرگاه شما یا همسرتان احساس خستگی کردید و یا نگران مسئله ای هستید و یا حتی در حین بحث یا غم توانایی یافتن چیزی برای خندیدن فضا را تلطیف می کند و حتی شده برای یک یا دو دقیقه به شما فرصت می دهد که حالتان بهتر شود و این همیشه سودمند است و اغلب می تواند تنش را برطرف و منفی بودن را به مثبت بودن تبدیل کند. به محض شروع به خندیدن هورمون های “اندورفین” و “اکسی توسین” که مسئول تولید احساسات خوب در بدن هستند آزاد می شود.

در آغوش کشیدن و یا حتی یک لمس کردن گرم و با محبت این واکنش را افزایش می دهد . به علاوه خندیدن بر روی ضربان قلب، گردش خون و به طور کلی احساس آرامش تاثیر مثبتی دارد. بنابراین بیماری های ناشی از استرس کمتر امکان پیشرفت می یابند و حتی ممکن است به طور کامل درمان شوند. زمانی که با هم می خندید به لحاظ احساسی هم باعث می شود در هر شرایطی محبت را بیشتر احساس کنید. به جای احساسات نا امید کننده در می یابید که هنوز هم قادر به خندیدن هستید و این باعث بهتر شدن حالتان می شود.

به روز های آغازین رابطه تان برگردید و به یاد بیاورید که آن روز ها می خندیدید و دوست داشتید که باعث لبخند و خنده یکدیگر شوید. ولی با گذشت زمان ناگهان متوجه شدید که مثل سابق نیستید پس آن روز ها را به رابطه خود برگردانید . با هم خندیدن باعث حال بهتر رابطه تان خواهد شد و احساس خوب بعد از آن را تجربه خواهید کرد و “اندورفین” و مواد شیمیایی مشابه آن تا مدت ها پس از تولید در گردش خون باقی می مانند پس قدر این شیوه از دوست داشتن و محبت کرد به یکدیگر را بدانید و شوخی و خنده را جز جدا نشدنی از رابطه تان قرار دهید. میان شوخ طبعی با محبت و طعنه یا سخن نیش دار که به منظور آزار دادن گفته می شود، تفاوت های بسیاری وجود دارد پس خنده های اهانت آمیز را کنار بگذارید و همدیگر را به اشتباه نرنجانید.

۳-هنر صلح را بلد باشید:

تمایل برای توافق در همه روابط امری ضروری است و به ندرت پیش می آید که دو نفر اهداف یکسان و نیروی اراده ای مانند هم داشته باشند و هر یک در شرایط مختلف زندگی با هم تفاوت هایی دارند . اگر فردی اصرار داشته باشد که فقط حرف خودش باشد، اختلاف و نا برابری بیشتر خواهد شد. توانایی به توافق رسیدن عنصر ضروری هر رابطه ای است.

توافق باعث ایجاد یک تعادل خوب در تعاملات می شود گاهی ممکن است که تصمیم بگیرید که مطابق نظر همسرتان عمل کنید و اگر از درستی تصمیم خود مطمئن هستید ممکن است از او بخواهید که نظر شما را بپذیرد و یا نقطه ی مشترکی پیدا کنید که هر دو از آن راضی باشید. مسئله ضعیف و یا قوی بودن نیست و شما به توافق می رسید که هر دو با آن موافق بوده اید و هیچ یک وادار نمی شوید که چیزی بر خلاف اصول و عقایدتان بپذیرید.

مسئله پیدا کردن راه درست و مورد قبول هر دوی شما در شرایط خاص است. راز یک توافق موثر داشتن درک از خود و دیگری در هر شرایطی است. پس در این مسیر باید مراقب باشید که خودخواهی به رابطه تان آسیب نزند و آن را کنار بگذارید. در هنگام توافق روی پیدا کردن راه حل تمرکز کنید و به یاد داشته باشید که انعطاف پذیری در یک رابطه باید دو طرفه باشد و در هر شرایطی می تواند فرم ها و درجات و نسبت های متفاوتی وجود داشته باشد.

فرزانه افشاری، کارشناسان مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x