اجتماعی استان تصاویر فارس فرهنگ و هنر

اعتراض به نحوه واگذاری و بهره برداری انجیرستان های موقوفات متصرفی شهرستان استهبان

اعتراض به نحوه واگذاری و بهره برداری انجیرستان های موقوفات متصرفی شهرستان استهبان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از پایگاه خبری استهبان فردا :

اعتراض به نحوه واگذاری و بهره برداری انجیرستان های موقوفات متصرفی شهرستان استهبان

در پی واگذاری انجیرستان های موقوفه متصرفی به شرکت کشاورزی و دامپروری ” زرین رویش ماندگار ” توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با ترک تشریفات و بدون برگزاری مزایده ، این اقدام باعث انتقاد و گلایه مردم و امناء مساجد و حسینه ها و افرادای که به نحوی با موقوفات در ارتباط هستند گردیده است .
این اعتراضات تا جایی پیش رفت که معترضان دادنامه ای را در اعتراض به نحوه واگذاری و بهره برداری و با اعلام نگرانی در خصوص از بین رفتن اصل موقوفات ، جهت بررسی و رفع مشکل پیش آمده تنظیم و پس از امضای هیات امنای مساجد و حسینه ها و تکایا به دفتر مقام معظم رهبری ،ریاست محترم جمهوری ، ریاست محترم قوه قضاییه ، ریاست محترم کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ، ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور ، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزیر محترم اطلاعات و . . . ارسال نمودند.

امضاکنندگان این عریضه اعتراض خویش را به مواردی از قبیل: ترک تشریفات مزایده ، فدا شدن صلاح و غبطه وقف به نفع منافع شرکت ، مدت زمان طولانی مدت قرارداد بر خلاف وقف نامه ها و عرف رایج ، کوتاهی شرکت در نگهداری و حراست از اصل درختان ، عدم شفافیت شرکت در نحوه قیمت گذاری و فروش محصولات موقوفات ، فروش سهم موقوفات توسط شرکت بر خلاف قانون ، کاهش درآمد موقوفات نسبت به سال های گذشته و … اشاره کرده اند و خواستار خلع ید شدن شرکت فوق الذکر از موقوفات و جبران خسارت های وارده به اصل موقوفات توسط شرکت مذبور گردیده اند.
در همین راستا صبح یکشنبه ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۲جلسه ای با حضور کارشناسان و مسئولین سازمان اوقاف کشور ، استان و شهرستان ،نمایندگان شرکت ” زرین رویش ماندگار ” معتمدین محلی در امور موقوفات و برخی مسئولان شهرستان جهت بررسی موضوع برگزار گردیده است .
طبق شنیده ها تعداد انجیرستان هایی که در اختیار این شرکت قرار گرفته نزدیک به ۸۰ رقبه و نزدیک به ۸۰۰۰ اصله درخت انجیر می باشد که از آن جمله می توان به انجیرستانهای موقوفه حاج حسن فیروزی ( معروف به حاجی حسنی ) اشاره کرد.

شایسته است مسئولین ذیربط با بررسی دقیق موارد یاد شده ، نتیجه بررسی ها را به استحضار مردم شریف و زحمتکش استهبان برسانند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x